Helgens bravader!

Också var denna helgen med över!
Vi har hunnit med en hel del! I fredags åkte vi in till NYC runt 11 tiden och var inte hemma igen förens sent på kvällen. Det spöregnade hela dagen! Verkligen hela dagen, och vi blev dyblöta när vi kom in till manhattan vid 12 och gick sedan blöta resten av dagen. Det var lite surt! Men vi höll humöret uppe under våra paraplyer inköpta för 3 dollar. Vi besökte bl.a Macey's och Belive it or not. Vi strosade även lite uppe på highline som är ett gammalt tunnelbane spår som de gjort om till en typ park eller ett stråk så att säga. Super vackert fast att regnet öste ner....
Åt middag på the Diner i South Orange innan vi traskade hemåt i regnet igen.


Dom har börjat sälja julpynt inne på Macy's. Lite tidigt va?


Träffade starke Adolf inne på Belive it or not-


Och en lossasman som tog kort på sin fru... Alla blev lika förvånade, hah!


Lördagen började vi med att kliva upp och tog 10 tåget in till Manhattan för att hitta ett brunch ställe. Det slutade med ett besök på Max Brenner's. Det ligger på broadway between 13th & 14th st. Dom är speciallister på chocklad. Så vad tror ni vi åt till frukost? Jo chocklad! Vit chockladmjölk med grädde och pannkakor med mjölkchocklad och vit chocklad och lite glaserade bananer på toppen - mums! 

När vi mött upp Therese gick färden ut till frihetsgudinnans lilla ö (än en gång). Efter en dryg timmes väntan var vi där. Tog kort och kände oss turistiga innan vi åkte tillbaka in till Manhattan och vinkade hejdå till Therese som skulle jobba kväll. Medans jag och Filip fortsatte till röda trappan för att se fall vi kunde få tag i någon bra broadway. Tyckte det var lite för dyrt så istället blev det ett besök på TGI fridays och sedan bion Moneyball på time square innan vi tog 10 tåget hem igen för en god natts sömn!


Ett ställe jag verkligen kan rekomendera!


Jag vet, fokusen ligger på bakgrunden men det är för att jag hade min lilla kamera med mig och inte systemkameran...


Där står hon så ståtlig!
Dom ska rusta upp henne nu under vintern så detta var en av de sista helgerna man kan åka ut till henne.


Två glada prickar!


Söndagen spenderades på jersey garden och IKEA.
Vi kom dit runt 11 tiden och det var typ inte en jäkel på parkeringen! Jersey Garden är ett stort outlet mall och man får nästan alltid köra runt och jaga folk som kommer ut från mallet för att kunna ta deras parkeringsplats. Räkna med en halv timme lixom.
Efter lite shoppande åkte vi över till IKEA för lite svenska inköp. Bla en ram till min tavla jag köpte förra helgen. Så nu sitter den fint på väggen! Köpte även två fotoalbum som jag ska göra till barnen i hejdå present.


Såhär lite bilar var det...


När man går ut säger IKEA [hä dö] till en.


Jag kom ut med en rosa mjukisdress.


Ett par manchester byxor från F21 för $19.


Barnens fotoalbum.

Jag kom även ut med två par convers till brossan och en liten liten förtidig födelsedags present till älskade Pauline:)

Nöjd som en ärta efter helgens roligheter sitter jag nu här och väntar på att mamma ska ringa på skype.
Ikväll hålls lektion nummer två av min fotokurs på School of visual arts. Jag ser verkligen fram emot den! :)

Ha en bra dag Sverige!

Love,
A



Kommentarer
Postat av: kerstin

Vilken bra helg ni fick trots vädret.Kram mamma

2011-09-27 @ 08:39:58
Postat av: Pauline

Åhh, det där chokladstället vill jag också verkligen äta frulle på någon gång :D

2011-09-27 @ 12:29:53
Postat av: Anna

Där snackar vi om att vara ute i god tid med julpyntet haha :)

2011-09-27 @ 15:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0