En fullspäckad dag!

Denna dagen har verkligen gått i ett!
Började med att jag under mina lediga timmar träffade en ny hitflyttad svensk tjej. Vi gick en runda downtown, åkte hem och skypade med mamma, lagade lunch och sedan hämtade jag Lilleman. Efter lite mat i magen tog J en powernap medans jag pysslade lite i mitt rum. Vid 2 åkte vi på en playdate. De hann leka ca 50 minuter sedan var vi tvugna att möta upp Nicole och Shaw. Jag skulle passa Shaw 1½ timme precis som förra veckan. Vi spenderade det på skolans lekplats. Jag sprang runt efter en 4åring och en 2åring. Jag kan verkligen inte se mig själv som mamma!!!
Hon är så himla gullig så jag vill äta upp henne. Och hon och J leker jätte fint ihop!
När klockan närmade sig 4.30 kommer Nicole ut med E från skolan och vi "byter" barn. Åker hem och gör läxor och lagar fisk tacos. Puh, sen kan jag andas ut.
Tanken var att jag skulle på gymmet men fick jobba över. Så himla typiskt. Bara för att jag för ens gång skull hade planerat något.
Sånt är livet, antar jag :)

Dagens kommentar släppte J vid lekplatsen.
Jag; What color is that?
J; Orange
Jag; And in Swedish?
Efter en stunds tänkande lyser hela han upp och han utbrister

APELSIN!

Baksidan med att vara tvåspråkig, antar jag...?


<3

Love,
A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0