A taste of Brooklyn.

Jag, Ida &Malin tog 10 tåget in till City för att besöka tygaffären Mood som alla i Prodject Runway köper tyger från. Efter lite gående åt fel håll kom vi äntligen fram. Ja, det är lika stor som det ser ut på TV. Och va mycket tyger sen!! Jag förstår inte att det finns så många olika material, former, färger och möster??
Det var verkligen en upplevelse för oss som drömmer om att sy våra egna kläder!

Malin tog 1 tåget tillbaka till South Orange medans jag och Ida tog subwayen över till brooklyn för att gå i 2hand affärer och få lite hippie känsla. När vi steg ur underjorden undrarde vi vart sjutton vi hade kommit!?
Människorna var 70tals inspirerade, trafiken var minimal och husen var SMÅ!?
Vi hade helt klart kommit till förorten...
Efter lite strosande och inhandlande av en nyårsklänningar som behövs sysom en aning käkade vi brunch 2pm innan vi gick ner till rivern för att titta på New York skyline och sedan ta färgan tillbaka över till Manhattan.

Vi bestämde oss för att titta på nyinspelade Footlose. Den var helt okej. Inte någon favorit men man blev väldigt sugen på att börja dansa linedance!! Och införskaffa sig ett par ingådda cowboy boots.
Väl hemma i South Orange igen tog vi en sväng förbi Malin för att muntra upp henne lite. Det hände en liten insident som gjorde att hon var rätt chockad. Jag tror och hoppas att vi fick henne på lite andra tankar de få minuterna vi var där :)

Så såg min lördag ut. Strålande sol och kalla vindar. Ja, jag älskar New York även på hösten!


Färgstarka tyger inne på mood.


Tyger tyger tyger, så långt ögat kunde nå :)




New York skyline..


Staden som jag för 10 månader sedan inte kände ett förbenade dugg för. Jag ville absolut inte hamna vid New York. Jag vill till Arizona, Tennesee eller Minnesota.
10 månader senare; Tack för den enorma möjlighet du har gett mig! Jag kan inte säga att jag är kär. Men jag tycker absolut Manhattan är en ö för sig. Och jag är glad att jag har närmare 2 månader till på mig att vandra på dess gator!

Love,
A


Kommentarer
Postat av: kerstin

Jag skulle inte heller ha något emot att gå i den tygaffären. Kramar mamma

2011-10-24 @ 09:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0