"Den ska va så."

Det blev en heldag i City, inte helt överraskande, i lördags.
Jag, Malin och en ny tjej - Sara begav oss till city vid 12 tiden. Vi spenderade dagen med en promenad i Central Park, lite shopping på Centry 21 och bio - In Time.
Det blev en rusktigt bra dag! Bion var riktigt bra och jag kan verkligen rekommendera den.

Vi åkte tunnelbana från Central Park ner till Centry 21. När vi satt oss i en av vagnarna började vi disskutera en kille som satt mitt emot oss.
Malin; Han ser ut som en gammal inbrotts tjuv med den mössan, randig tröja och kavajen över.
Tio minuter passerade och sedan ställde han sig upp för att han skulle av på nästa stopp och då utbrister jag
-MEN TITTA!! Han har ju hål i kavajen!?
Sara; Ja den ser ju lixom upphängd ut?
Varpå killen i den randiga tröjan och den trasiga kavajen vänder sig till oss och säger
-Den ska va så.

Förstår ni att vi började skratta tills vi nästan grät! Man ska inte vara så stor i käften....


Apple store glasburen är nu klar för beskådning efter ombyggnaden som har ögt rum nu under sommarhalvåret.


Vackra Central Park.


Förberedelser inför NY maraton som hålls 6 November.






Lillkillen med hjärtat på rumpan gav gatumusikanten en dollar och fick spelat en liten trudilut för sig :)


Ekorrarna i Central Park är svarta.


Brooklyn bridge i kvällningen.


Vid ground zero har dom kommit en bra bit påväg sedan jag först anlände till landet.

Det var min lördag det! :)
Låg i sängen vid 1am så det vart en lång men fin dag! Klarblå himmel och strålande sol bjöd NY på. Och sådär lagom kallt att man nästan frös fingrarna av sig....

Love,
A

Kommentarer
Postat av: kerstin

Vilka sköna bilder. Kram mamma

2011-11-07 @ 08:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0