Torsdag, ESL!

Dagen har rullat på som vanligt och jag har tyvärr inte haft framme kameran en enda gång.
Jag måste verkligen bli lite duktigare på det igen!
Men jag tycker ändå jag har varit rätt duktig på att ta bilder. Den 1 Februari hade jag tagit ca 1000 bilder sen jag lämnade Sverige. Deni!

Till middag blev det pizza. Mumma!
Klockan 6.45 tog jag bilen och åkte iväg till Columbia high school för att ha min första "English as a second language". The teatcher var försenad. Kom inte in i klassrummet förens klockan var 7.25 (kursen började 7). Vi var 7 pers tror jag. De andra kunde i princip säga "Hey. My name is X. " Läraren sa till mig att jag nog får byta klass för att jag är på en högre nivå än det andra. Det kände faktiskt väldigt roligt att få vara "bra" för en gång skull. Genom hela min skolgång har jag varit den som inte kunnat någonting!
Så jag gick till the office och pratade med en liten tant där som frågade vem som hade signat upp mig för denna klassen? Och jag förklarade att jag inte alls är duktig på engelska. Då svarade hon nått i stil med; "Do you want me to speak Swedish!? Your English is really good!" Det gjorde mig verkligen glad!
Så i fortsättningen ska jag gå på "ESL- Advance" på tisdagar mellan 8-9.15PM istället.

Jag kom innanför dörren klockan 8pm, lagom till Vampire Diaries började. Och en kopp te till det. Mysigt!
Just de, Rasmus jag har glömt berätta att imorgon sänds första avsnittet av sista säsongen av Farmville här i USA. Så då vet du att det börjar närma sig slutet, troligtvis, även i Sverige.

Imorgon är det fredag. Jag och Therese har planerat att gå ut och äta, NYTTIGT då vi bestämt oss för att få en fit kropp till beach 2011, och titta på bio.

Det var allt för mig! :)
Puss&Kram!

Kommentarer
Postat av: kerstin

Jag förstår att det kändes bra och kul att höra att engelskan inte är så knaggig som du tror,

du har säkert lärt dig mycket redan. Kram mamma

2011-03-04 @ 08:16:58
Postat av: Mats

Advance, de du, sträck på dig!

2011-03-05 @ 00:54:34
Postat av: Lina

Kul med engelskan! Vem fan har sagt att du skulle vara dålig. Sträck på dig! Kramar i tusen till dig!

2011-03-05 @ 11:11:20
Postat av: Frida

Du är duktig Angelica! Och det bästa är att du är så glad och social, då lär du dig ännu mer :-)



Hur går det med baletten då?

Skitkul att du hittat ett dansställe. Du kanske skrivit om det men jag har inte läst alla dina inlägg. Du är så flitig på att skriva!

Många kramar från syrran

2011-03-05 @ 17:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0