Tisdag,

Idag skulle jag än en gång försöka fixa mitt Sociell Security card, som man måste ha när man är i usa. Det är en sort av identitet. När jag var påväg till East Orange ringde min vmamma A och sa att jag var tvungen att vända och fixa en grej hemma. Sen när jag kom tillbax till EO så hittade jag såklart ingen parkeringsplats. Gah! Men tillslut fanns det en. Grejen är den att det finns knappt några parkeringsplatser mer än till mataffärerna och om man står där utan att köpa nått ur affären så kommer bergarn och tar bilen för det är olagligt. Helt galet! Verkligen en kulturkrock gäntemot Sverige!
Väl inne på officet fick jag sätta mig och vänta tio min innan dom ropade upp mitt nummer och jag fick gå in i ett rum och prata med en man som frågade om vad min mamma hette innan hon gifte sig med pappa och var pappa hette, and thats it! Lugna puckar och jag får mitt kort på lådan inom två veckor :)
När det var avklarat åkte jag och köpte ett phonecard för 5$ som är laddat med 8 timmar som man kan ringa med hem till sverige, smidigt! Så jag pratade lite med mamma och pappa innan jag åkte och hämtade J, Så åkte vi och åt pizza och kollade på tågen on the trainstation. Det gillade han :)
Jag gjorde tacos till middag och sen kom Melanie och hämtade mig så åkte vi och drack kaffe på starbucks!
Och nu har min vmamma A hjälpt mig att registrera mig på en balett kurs som börjar på måndag. Vilket betyder att jag är jätte glad för nu får jag äntligen börja dansa balett igen :D
Nu har vi suttit och kollat på tv lite när Barack Obama har pratat till amerikanarna. Men nu blir det sängen! Imorgon jobbar jag hela dagen :)


Jag bjuder på en gla' grabb från igår :)

Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Marita.Georgsson

Vad roligt att du ska dansa.

2011-01-26 @ 13:46:18
Postat av: Marita Georgsson

Är jag med 2 ggr nu?

2011-01-26 @ 13:48:09
Postat av: Mats

Marita, vad är det med dig, är du helt teknikbefriad eller? :) Förresten, Marita, jag skulle behöva en påse bullar igen, är dom klara?

2011-01-27 @ 23:22:05
Postat av: Mats

Jaha, nu blir det dans, ok, men när ska din värdmamma ta med dig till en lastbilscentral så du får visa att du kan backa med 24 meter lastbil. Dom har ju bara 18 meter over there, ha ha.

2011-01-27 @ 23:22:59
Postat av: Sanna

Så det blir alltså någon slags dans när du är iväg! Härligt, det gillar vi!

Det låter verkligen som om du har det superbra och jag blir avundsjuk! Barnen är ju så jäkla söta! Mys! :)

2011-01-30 @ 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0