Marther Luther King

Måndag måndag måndag.
Ja, idag var det alltså Mather Luther king´s day. Vilket innerbar att jag var ledig. Det är en helgdag för dom flesta amerikanarna.
Jag och Julia låg och drog oss i sängen en stund innan vi gick upp. Och Julia var snäll och gick ner och gjorde frukost till oss. Medans jag satt mig vid datorn och tittade lite på på priser på våran lilla resa som kanske, dock bara kanske, sker i April..
När vi ätit frukost tog det ca en timme (eller två) för Julia att bestämma sig vad hon skulle ha på sig för kläder^^ Men tillslut bestämde hon sig och vi hoppade in i bilen och åkte ut på motorväg och Julia körde nästan in i en annan bil och blev jätte stressad,haha! Men vi överlevde! Och kom efter många om och men fram till ett JÄTTE STORT mall. Utan tvekan det största jag besökt hittills!  Gick in på urabn outfitters. Gick där inne i två timmar och jag provade säkert 20 plagg. Allt gick i vintagestil, gillar! Kom ut 23$ fattigare men med en jätte söt rosa tröja som jag ska bo i i sommar:))) Medans Julia gick in på Zara gick jag och köpte mig min första Converse. Det blev ett par svarta för 43$, jag är nöjd!  Sen gick vi och åt lite och jag kände mig hängig som fasen så Julia körde mig till tågstaionen så att jag hann med ett tåg 5:14 in till Penn station. Sa hejdå till Julia och tackade för denna roliga vistelse! Jag kom tyvärr fram till Manhattan 7 minuter försent för att kunna hinna med ett tåg till SO. Så jag fick sitta och vänta på Stationen i ca en timme innan mitt tåg kom och jag kunde komma hem. Vid den tiden var jag väldigt hängig! Och kände mig nästan febrig.. Kom hem vid 8 och gick åh la mig nästan på en gång.


Julia kör bil


Shopping :D


Jag vill ha jeansen(!!!) men dom var way too small! :(


Älskar väskan! Men den kostade för mycket för min plånbok..

Tack för denna underbara helg!
Tänk att detta var endast min andra helg här i NJ och jag har redan hunnit med så mycket. Jag kan nog inte förstå hur mycket minnan jag kommer ha med mig hem i Januari 2012.
Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Mats

Ni har ju en hel del för er, bara andra helgen skriver du, jo, stackars Amerika säger jag :). Nu ska jag förstärka min töntstämpel, men vad fasen är Converse?

2011-01-19 @ 22:13:21
Postat av: Raisa

ÅHNEJ jag dör fy fan vad snygg väska! :O vilken affär hittade du den?

2011-01-20 @ 10:50:05
URL: http://raisa.blogg.se/
Postat av: Angelica

Raisa; Ja men visst var den!!!!!! Jag ville knappt lämna butiken utan den men sen kände jag att jag inte skulle kunna nvända den för 54$:(

Jag hittade den på Urban Outfitters.

2011-01-21 @ 03:54:56
URL: http://angelicaiamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0