Fredag,

Då var det fredag igen! Och här sitter jag! Klockan slog precis 11pm och jag kom hem för ca 10 minuter sedan. Det har varit en riktigt fin vårdag idag med så jag och barnen har varit ute mestadels av tiden.

Franzi och Mizi hämtade upp mig vid åtta så åkte vi hem till Melanie som bjöd på mat. Spagetti och köttfärssås, mums! Och glass med brownie, från Trader Joe's, till efterrätt! Yammi in my tammy!
Vi tittade lite på tv och snackade tjejsnack! Sen hämtade min snälla värdpappa mig för som sagt detta blir en helg tillsammans med min underbara värdfamilj. Vi ska nämligen åka upp till Connetcticut lör-måndag för att åka skidor och ta det lugnt. Alla, nästan, här i usa är lediga på måndag för det är precident's day. Vilket innerbär en lite längre helg. Det ska bli riktigt kul att få se lite annat än SO och NYC.
Jag har dock fått avlägga ett löfte till min värdpappa, att inte bryta några ben!! varken på mig, barnen, eller någon annan. Haha, jah hoppas att det inte ska vara några problem! Jag kommer ta det väldigt lugnt i backarna! För mitt år är inte över än!!!!!!!
Så det är nog bäst att jag packar ihop min lilla packning och kryper ner under täcket och sover några timmar innan det bär av. Jag kommer inte ha datorn med mig så vi hörs framåt tisdag :)
Ha en underbar helg alla ni där hemma!

Just det, har helt glömt bort att svara på din fråga Anna. Förlåt!
Svaret är; Ja mina värdbarn blandar ibland engelska och svenska i samma menning vilket är så himla gulligt ifall ni frågar mig!
Min tjej E som är 6 år pratar oftast riktigt bra svenska men sen ibland säger hon " I have to take this in english!" Medans lillkillen J som är 3 år pratar alltid engelska med några enstaka ord av svenska. Och sen om jag inte hör vad han säger och har frågat honom 5 gånger "Va sa du?" tar han det på svenska.

Nu kom min vmamma in och visade mig en massa gamla tidningar från the old days när mina vföräldrar bodde inne i NY och tydligen fick vara med i ett reportage i IKEA magasinet och någon golf tidning. Snygga modeller! ;)
Jag bara älskar min värdmamma! Utan henne hade detta året inte alls blivit samma sak!

Efter att nu har stått och pratat om när vi ska signa upp på SpaLady och försöka få bort lite av allt överfett är det dags för mig att sova! Eller nej jag ska faktiskt ta en dusch innan!:)



Får hjälp av storasyster.


The girls! :)


:):):)

Nu har klockan till och med hunnit bli tolv.
Puss&Kram
Take care :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha vad roligt, då vet jag! :D Ha det så kul på er skidsemester!

2011-02-19 @ 12:58:32
Postat av: inger

17 grader kallt i natt i Växjö, och tredje deltävlingen i melodifestivalen,det låter väl spännande. Ha det gott i skidbacken. Kram Inger och Börje

2011-02-19 @ 17:37:12
Postat av: Lina

Bara så du vet: Jag glömmer inte dig! Där emot hoppas jag du släpper oss och lever ditt egna liv Over there!!! Inga brytna ben hoppas jag.

2011-02-21 @ 09:24:09
Postat av: Maria

Vart i Connecticut var du och åkte skidor? Vore intressant att veta eftersom jag själv var Aupair och bodde där 7 månader, ganska nära Lowell, nära gränsen till NH. Jättekul att följa din blogg såhär 12 år efter min egen resa-nostalgi och glada minnen. Kram Maria (Sandras kollega)

2011-02-21 @ 20:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0