The Statue of Liberty.

I söndags morse jobbade jag några timmar. När jag vinkat av familjen (J hade sitt kalas på en baseball field här i närheten) gjorde jag mig iorning och satte mig på 12 tåget in till New York! Mötte upp Malin och Ida nere vid Battery Park. Vårat mål för dagen var att åka ut till Frihetsgudinnan.
Enligt väderkanalen skulle det spöregna hela dagen. Och jag hade för en gång skull tänkt till och tagit med mig min regnjacka då jag hade med mig systemkameran och tänkte att om det nu blir spöregn så kan jag ju isåfall skydda den lite. Tror ni att det regnade? Inte en j*vla droppe kom det på hela dagen! Istället blev det solsken och varmt så att hela jag var som en svimmingpool.
Efter en del köande(ca 40 minuter) kom vi äntligen på båten som skulle ta oss ut till henne. Det blev en mysig liten tur och mycket fotograferande!
Så nu kan jag checka av det på listan också. Hehe, jag har ju bara varit här 7 månder.......
Vi var ganska möra efter att gått en sväng i SOHO så vi käkade lite mat innan vi tog tåget hem vid 7.
Blev trotts allt en bra dag! :)



Glada tjejer trotts köande i hettan!


Downtown Manhattan


Bara för att...





Jag älskar alla hemliga små medelanden och fakta som finns lite överallt!:)

Love,
A

Kommentarer
Postat av: Ellen i Colorado

Har varit här max 2 h och jag älskar de redan:).. I colorado finns ju inte sjöar (konstgjorda finns) så att jag kommer bara är ju bara förnamnet..:)

2011-08-10 @ 01:13:43
URL: http://esfc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0