Sverige part 2!

LÄS INTE DETTA INNAN DU LÄST;
Sverige part 1!


Det var lite svårt att sova den natten. Då vi gick och la oss vid 12 var ju min hjärna inställd på att klockan var 6 på kvällen... Dock kunde jag somna och sov fram tills klockan var 3.30. Vilket faktiskt var bra att jag vaknade för det betyder att jag kunde skicka ett sms till Pauline och undra lite över hur hon jobbade i helgen för "vi måste ju ha en skypedate" host! Utan att hon skulle misstänka något.
Jag somnade om efter någon timme och sedan ringde alarmet vid 9. Somnade om till 10 och sedan gick vi upp, åt frukost, duschade och begav oss till Johnssons där jag nu hade fått reda på att Pauline skulle jobba från 1-6. Jag körde Martins bil till Alvesta - wihoo! Med videokameran i högsta hugg gick vi in. "Va fan gör du hemma!?" var hennes första kommentar. Jag bara grät. Det var så himla fint att få se henne igen - min bästa bästa vän! Efter lite glass och snack ute i solen var det dags att säga hejdå igen. Men det är inte ens två månader tills honom kommer till staterna och hälsar på mig!

När vi närmade oss Sandra och Morgans hus tuuuutade vi så att Morgan skulle känna att han var tvungen att gå ut och titta. När han såg mig bara stod han där på trappan helt förstelnad. Inte så konstigt kanske?
När alla miljoner frågor var besvarade och mina grejer inburna var det dags att säga hejdå till Martin.


Klockan var efter 2 och jag började känna nervositeten över att överraska mamma,pappa, rasmus, brossan m fam. och farmor. Under tiden som Sandra och Morgan dukade och gjorde fint hjälpte Frida mig med håret. Efter 150 försök fick jag tillslut till en curl med min långa lugg. Inte det lättaste med den blev bra tillslut! :) Tiden bara rusade iväg och helt plötsligt slog klockan halv fem och gästerna var välkomna att droppa in.
Bror Benny var, som alltid, först på plats! Jag stod i hallen när hans son Jesper kom in genom dörren. Blev jätte nervös att han sätt mig och rusade in i vardagsrummet och gömde mig bakom soffan. När kusten var klar sprang jag upp på övervåningen och gömde mig där. Tittade ut genom fönstret och såg mamma och pappa komma. Såg deras första reaktion över att Sandra och Morgan som tog emot var så finklädda.


Mitt hjärta bultade i 180. Efter att de fått runt alla på baksidan och satt mamma och pappa ner kom Morgan och hämtade ner mig. Jag tog några djupa andetag och sedan gick jag. Stannade till precis innan det såg mig och andades två gånger till innan jag klev runt, runt hörnet. Där stod alla samlade. Sandra med videokameran och frida med systemkameran. Jag kommer inte ihåg vad jag tänkte eller var jag kände. Jag hade bestämt mig för att inte gråta men när jag såg mammas reaktion kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Pappa var snabbast upp på bena för att ge mig en kram. Efter kom mamma och rasmus. Det var så fint det ögonblicket. Precis som på film.
Det är tur att alltig är inspelat för minutrarna efter har jag inte en aning om vad som gjordes eller sas. Jag var bara så glad! Så lycklig för att äntligen få vara tillsammans med min familj igen!

Fortsättning följer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0