I Sverige för ett ögonblick,

Söndag.
En regning söndag. En spöregnig söndag!
Jag och Therese möttes inne i NYC på TimeSquare klockan 11:15 ungefär. Besökte ett Photografmuseum som inte var något att ha. Drev iaf igenom att vi bara behövde betala $8 istället för $12... Gick och käkade på TGI Friday's. Hittade ett Urban Outfitters. Wow, där hade jag lätt kunnat shoppa upp några 100 dollar... Men S(n)målänning som jag är höll jag såklart hårt i min pengar. När klockan började närama sig 3 letade vi upp Svenska Kyrkan i NYC för att vara med på "Ung Svensk i New York". Vi var en bunt med tjejer och killar från hela Sverige som på  något sätt tagit & bosatt oss i NY trakten. Det blev ett trevligt första möte med svenska kyrkan i NY och alla ungdomar! Det bjöds på kaffe och semla. & vi fick ett program över vad som kommer hända på söndagarna framöver. Kommer definitivt försöka gå på det alldra flesta möten!

Jag tog 6.11PM tåget tillbax till NJ. Regnet öste ner även här hemma. Vilket resluterade i en ännu mera dränkt katt innan jag äntligen nådde ytterdörren på huset. Jag kunder bokstavligt talat hälla ur vattnet som samlats i mina fickor plus min handväska där jag hade, lipsyl, kartor, pengar, mobil och kamera. Vilket väder!
Efter lite mat i magen var det mysigt att krypa ner under täcket!


Ett regningt Time Square!

Time Square!!



Church of Sweden!


En blöt Angelica!

Puss&Kram!

Kommentarer
Postat av: kerstin

Vad stort allting är! Kram mamma

2011-03-08 @ 09:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0