Onsdag!

Då var det Onsdag!
Det timmarna jag var ledig mitt på dagen idag spenderade jag till att åka till Livingston Mall och inhandla mig ett par gympa skor. Hittade ett par för 60 $ vilket jag tycker är helt överkomligt! Så nu kan mitt tränande gå igång på riktigt! När jag hämtat upp lilleman och vi ätit lunch ihop bar det av till hans första "boll sport". Grabben har ett bollsinne som ingen annan vilket har resulterat i att mamma A har signat up honom för en allt i allo kurs som hålls på onsdagar. Där han får spela soccer, football, Hockey, baseball, vollyboll & basketball. Efter det var det dags att hämta E och vi åkte till Eden Gormet för att handla mjölk till pannkakorna jag gjorde till middag. När vi kom innanför dörren bröt lilleman ihop. Han var helt tagen efter alla nya intryck idag så han fick ta en liten nap medans jag och E bakade pannkakor.
Och nu ikväll har jag egnat mig åt lite siffer räkning, det säga min ekonomi, som jag för tillfället är väldigt stolt över! Jag har även tittat igenom alla mina quarter's. Och plockat iorning mitt rum. Duktig angelica, jo jag tackar jag! :)

Ja just det för er som undrar så har jag slutat på baletten. Det var ingenting som passade mig. Läraren och jag klaffade inte och för att korsta 425 dollar var det inte värt det!

Så okej, dethär med quarter's kan jag tänka mig att många undrar över så jag tänkte berätta hur det ligger till.
Det går fyra quarter på en dollar. På vissa quarter finns en delstat representerad. Det gäller att samla alla delstater som finns i USA innan ens år är slut. Ja, detta är en väldigt stor aupair grej! Men även amerikanska barn gör det. Det finns t.o.m böcker man kan köpa där man sätter in sina quarter's. Dock har jag inte hittat någon jag vill ha ännu. På mina två månader har jag 25 olika delstater, alltså hälften.
Så ni kan ju tänka Er vad som är det första man gör när man får tillbaks växel! ;) Jag lovar Er att man blir helt beroende! 
Jag tycker vi tar en bild på det!





Rooosa, såklart! ;)
Bilden gör dom inte riktigt rättvisa, de är lite rosare i verkligheten.


Uppvärmning!

Nu drar jag mig mot sängen! 2 dagar till helg:)
Puss&Kram!


Kommentarer
Postat av: Mats

Det blir ju en riktigt tjusig samling mynt, men sen blir det blir förhör på delstaterna när du kommer hem.:)

2011-03-03 @ 20:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0