Bio på Manhattan!

Precis efter det att jag publiserat det förra inlägget bestämde jag och therese oss för att åka till en affär som heter Michaels, arts & craft. Som ni hör på namnet är den en pyssel affär. Kan gemföras lite med Panduro men 10 gånger större. Det var första gången för mig. Och just idag hade dom 40% på det mästa av sortimentet, kanon. 1½ timme senare kom vi ut, 30 dollar fattigare, men med några scrapbooking grejer rikare. Så nu gäller det att få lite foton framkallade så att jag kan börja med mitt album från aupairåret 2011.
17:30 var vi hemma hos Therese igen och då ringer min telefon. Det är Lovisa som frågar fall jag ska med på bio i NY. Ja, varför inte? Therese skulle ändå jobba. Så precis när jag plockat iordning mina grejer ringer hennes telefon. Det är hennes vmamma som säger att hon inte behöver jobba ikväll. Det slutar med att vi på 1&½ timme har duschat båda två hos henne, kört hem till mig(tar ca 20 min), bytt kläder, sminkat oss, sagt hej till min värdfamilj, kört ner till downtown, inte hittat en parkering, ringer till min vmamma och stimmar om parkeringsregler, går till stationen från the librery, köper biljett till Therese och får stå och vänta på tåget 2 minuter. Det skulle jag vilja kalla effektiv!
Väl inne på Manhattan köper vi mat på donken innan vi beger oss mot time square och möter upp Lovisa och hennes vän Emma för att sedan köpa cheesecake, smoothis, frukt och popcorn och sätta oss i en biosalong på självaste Time Square för att se Lincoln Lawyer. Själva filmen var okej.. Jätte kul att träffa Lovisa såhär på andra sidan jorden! Hon och jag var på intervjun tillsammans i växjö när vi sökte till aupair programet. Och nu står vi här. Ah det är häftigt va mycket människor man träffat/kommer att träffa under sin resa!
Jag och therese tog tåget hem 12:34am. Låg i sängen vid 2:)
Det var min lördagskväll det.

Idag har jag varit och lunchat tillsammans med den nya aupairen - Sara. Mycket trevlig tjej. 23 år från tyskland.
Sen följde jag faktiskt med min vmamma och E till svenska skolan nu i eftermiddags. Min vmamma är lärare där för ett knippe elever. Det var riktigt kul! Kom hem vid 6 tiden och har bara suttit här sedan dess. Känns som att denna helgen har varit lagom lugn och bra!
Ska gå ner och dricka en varm kopp the innan jag går och lägger mig :)


Therese!


Påväg in till Manhattan. Det röda didemet jag har på huvudet köpte jag på michaels för 4 dollar eller så. Värt!


Puss&Kram!


Kommentarer
Postat av: Lisa och Marita

Hej Angelica!!



Skönt att du hittat vänner som du kan göra saker med! Jag och mamma sitter här i sjukhussängen och njuter av att det i alla fall inte blir värre:)

2011-03-28 @ 18:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0