Tisdag & Onsdag

Vilken dag jag hade igår.
Trotts att man lever i drömmarnas land kan inte varje dag vara en drömdag.
Det startade med att jag och J bakade muffins och de blev stenhårda. Gjorde mammas berömda köttfärspaj till middag. Den smakade.... inte som mammas paj. Och det var de fler än jag som tyckte. "I dont want to eat this. The older aupair gjorde mycket godare paj!!" Barn barn barn, berättar alltid sanningen har jag hört? haha!
Fick, efter jag slutat, låna bilen och åka till Therese. Vi fikade på dunkin donuts. Butiksbiträdet (han som stod i kassan) började prata hindi med Therese & hon stod där som ett frågetecken. Hon kom till sverige när hon var 6 månader. Haha, och sen när hon betalt så säger han såhär " Are you from india to?" Jag höll på att dö av skratt!  Han var nog blind! Eller skulle jag vara den första vita indien....
När vi nästan fikat klart ringer min telefon. Det är Nathalie. Vi bestämmer för att ses någon utav dagarna i helgen, nice!
När jag senare kommer hem, kollar jag min mejl. Loggar in på FB och inser att jag fått mejl av mina släkningar här i USA! Iiiiiiiih, (!!!!!!) det var ungefär samma lycka som när jag fått mitt "Intrerested hostfamily in New Jersey" mail!

Det var min tisdag.
Och nu kommer vi till idag, Onsdag! Jag och J åkte till whole foods market. Det är en matbutik som annordnar aktiviteter. Imorgon är St Patrics day. Så vi pysslade ihop gröna gubbar och barnen fick snack. På eftermiddagen var det jätte fint väder (spöregnade på morgonen) så vi var ute och lekte!
Åt lax och ris till middag, mumsfillibaba!

Tyvärr, inga bilder idag. Jag är ledsen!
Snart är det helg - mer bilder ;)
Nu ska jag titta på "shedding for the wedding" innan jag kryper ner under täcket.
Imorgon ska betala mina retfulla böter hade jag tänkt.
Men egentligen! Om jag inte fått mina böter hade jag aldrig fått veta hur man betalar dom i USA... Det finna alltid något bra med allt!

Puss&Kram!


Kommentarer
Postat av: Lina

ha ha, det är verkligheten, alla dagar är inte kul antingen man är hemma eller borta. Kram på dig!

2011-03-18 @ 08:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0