Mickey's Magic Show!

Hejsan hoppsan!
 
Fredagen spenderades inne på Manhattan. Jag började jobba som vanligt. Förberedde smörgåsar och packade snacks. Väckte barnen och åt frukost ihop. Med J i strollern och E som gick, strosade vi ner till tågstationen runt tio för att möta upp min kompis Therese och ta tåget in till City. J hade som sagt fått biljetter av TVC till Disney - Mickey's Magic Show inne på Madison Square Garden. De kom till och med och hälsade oss välkomna, väldigt trevligt måste jag säga! En underbar show! Barnen fullkompligt älskade det! So did I!! I pausen var Therese tvungen att åka hem för att börja jobba igen.
Showen varade till 1PM ungefär så då fick dom varsin suvenir. Jag hade fått tillstånd av min vmamma att barnen skulle få köpa en grej var.
Sedan gick vi ner till hennes jobb och barnen var överlyckliga. E är så himla duktig på att hitta överallt! A (min vmamma) köpte en pizza och så satt vi oss i en park och åt. Sedan fick barnen leka på lekplatsen i någon timme innan det var dags för glass. Ah herregud va jag skrattade när J skulle äta. Jag tror temperaturen visade 80 Farenhight inne på Manhattan vilket resulterade i att glassen smalt rätt kvickt.  När den var uppäten promenderade vi upp till Penn Station igen för att ta tåget tillbaka till South Orange vid 3. Väl i SO väntade vi på Jitney (en slags kommunalbuss man kan åka från stationen hem. Som kostar 1 dollar. Sweet!) ungefär 40 minuter. Barnen roade sig med att kolla på ett gäng killar som åkte skateboard. Medans jag mest njöt utav att solen sken! Barnen ville såklart vara ute och leka när vi kom hem, dom små liven! Sen satt jag på ugnen och badade dom. När mina vföräldrar kom hem plockade min kompis Johanna upp mig så åkte vi och åt på McDonalds. Sen runt 9 kom Therse så åkte vi till reservatet och tittade på manhattan. Vid 9 stod termometern på 23 grader i SKUGGAN!
När klockan slog 10.30PM satt vi oss på bion och kollade på en jätte konstig film - Limittless. Inget jag rekommenderar någon att se!


En förväntansfull E klockan 8 på morgonen.






Älskade värdbarn!




Nöjda barn! :)


Gunga är kul!


Glass i solen :)


Ser ni himlen!!!?


Mys ungar!


Fick en fin kasse när vi handlade!

Det var min underbara fredag det! Jag kan verkligen, utan tvekan, säga att det är en av de bästa dagarna jag haft sen jag kom hit!!
Och jag känner mig så fruktansvärt stolt över mig själv att jag kan åka in med mina underbara värdbarn till självaste Manhattan själv!

Hoppas eran fredag vart lika lyckad som min! :)

Puss&Kram!

Kommentarer
Postat av: kerstin

Fina bilder. Oh vad härligt det ser ut. Jag längtar redan att få komma till dig. Varierad och rolig helg. Som sagt. Lev livet! Kram mamma

2011-03-21 @ 07:46:05
Postat av: Ingela

Härliga barn och fina bilder.Njut och ta vara på din tid där. kram Ingela



2011-03-22 @ 11:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0