Coney Island + NYC

Här sitter jag i mitt rum på andra sidan jorden. Precis hemkommen från New york City. Med p4 spelandes i högtalarna sitter jag och längtar bort. Till en 50 tals värld. Där jag, varje dag, skulle få vistas i svängiga kjolar, knyt skjortor, höga midjor och mycket rött och prickigt. Där man inte behöver ta beslut om att resa dit eller dit? På den tiden hade man inte så mycket olika val att välja mellan, som vi har idag.
Sitter samtidigt och surfar runt på olika flybiljetter. Bort, långt bort härifrån.
Ibland är det fruktansvärt kämpigt att bo i en annan familj. Just nu skulle jag behöva lite andrum!

Dagen har spenderats med att "sola" ute på coney island tillsammans med Therese och kalle. Tyvärr blev det inte mycket till solande då solen vägrade att titta fram..
Det känns aldrig som att det blir såhära fint klarblå himmel här som det blir i sverige... känns lite tråkigt! Dock var det riktigt skönt nu på kvällen att gå runt i NYC.
Vi gick och tittade på ett ställe, som jag tyvärr glömt namnet på, där förut en tunnelbana gick. De har nu byggt om det till ett mysigt promenad stråk - mamma, pappa & Rasmus jag kommer ta er dit när nu kommit hit som faktiskt bara är om 3 dagar - iiiiiih! :)



Vi hamnade mitt i en parad ute på Coney. Galet mycket folk och grymt långt tid tog det att ta sig igenom...


Lite mango på stranden ! :)


Therese med sin ursnygga bekini!!






Lite Coney Island.


Lite av promandstråket!

Jag önskar er en bra söndag!
Själv ska jag ta en dusch innan jag går och lägger mig. Klockan är ju trotts allt nästan ett här.
 
Take care
Love,
A

Kommentarer
Postat av: Mats

Hej Angelica, ha det riktigt trevligt när familjen kommer och hälsar på!

2011-06-20 @ 23:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0