Bilproblem och lite andra "fall"enheter...

Dagen började riktigt bra! Fick iväg E till skolan och jag och J packade in oss i bilen för att köra till TVC. Allt flöt på. fram tills det att vi kom tillbaka till SO och jag körde in på en parkeringsplats, för vi hade bestämt att kolla lite på tågen. Det foooorsade ut rök ur motorhuven och jag kände bara "heeeeelveteee!" Ringe till min vmamma och fick prata med min vpappa och ja, ni vet- telefonen går på högvarv hos alla! Det slutade iallafall med att jag och J åt pizza ute i det fina vädret och sedan kom en kompis till familjen och körde hem oss. J tog en napp och sedan satte jag honom i strolern för att gå ner till tågstationen och möta upp min vpappa som var tvungen att komma hem från jobbet pga bilen... Tydligen var det något med deras försäkring som gjorde att jag inte kunde ringa bergarn utan någon utav min vföräldrar är tvugna att göra det. Så jag lämnade över ansvaret till honom. (Det var inget jag hade gjort utan bilen gick sönder för att den helt enkelt ville det.......)
Och strosade glatt hem med J igen för att hämta ett par skor och fylla på vattenflaskorna. Väl på E's skola leker barnen och har verkligen jätte jätte roligt och jag sitter och pratar med andra nannys/mammor när plötsligt E skriker i högan sky och jag vänder mig om och ser J ligga på marken och storgrina. Då har han ramlat ner från klätterställningen som finns utanför skolan. Rakt ner i marken med ansiktet före. Jag springer/rusar(!!!) dit och vänder honom uppåt(är lite rädd för att han brutit något) så jag vågar inte ta upp honom först. Men allt var okej. Alla mammor samlas runt oss och ger oss vatten, tissue, frågar hur han mår osv osv.. Alla var väldigt gulliga och J bara grät. Men efter lite ompysslande kändes han mycket bättre. Så vi strosade hemmåt och lekte en massa hela eftermiddagen. The hole evening har jag spänderat framför datorn för att försöka skriva klart min homework. Almost done! Mamma - kolla din mejl fall du inte redan gjort det!

Om jag inte nämn det tidigare så kommer jag att vara ledig första veckan i Juli. Har suttit och smidit lite planer ikväll. Om allt går som jag vill så kommer jag att få göra min första "trip" i USA all by myself i några dagar den veckan. Och det är inte vilken trip som hälst, nehe det är en som jag sålänge velat göra och allt känns så himla spännande! Håll tummarna för att jag faktsikt kommer iväg!

Nu är det dax och krypa ner under täcket!



Det är mindre än en vecka kvar tills jag får krama om dig igen älskade lillebror! <3
Puss&Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0