The valerie fund walk!

Wow, vilken underbar upplevelse jag fått vara med om här på andra sidan jorden idag!
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja för att ni ska tycka att det är intressant att läsa och för att ni ska få en inblick i hur det egentligen var. Vilken "feeling"...
Hm...
Men jag kan väl helt enkelt börja från början!
Klockan ringde 6.30 och jag masade mig ur sängen vid 7 tiden för att säga godmorgon till övriga familjen.
J ligger fortfarande i föräldrarnas säng så jag går in och pratar med han lite. Efter några minuter kommer E upp med en whitboard där hon skrivit "TEAM JACK JACK"




Jag ger frukost åt barnen och klär på dom. Alla gör sig iorning och packar ut allt i bilen. Jag och Sara får inte plats så John kommer och hämtar oss.
Det bär av mor Verona park där "the fun walk" ska hållas.


J var redo med sin "I'm a proud TVF kid" tröja på sig!




Parken vilmade av blåa tröjor dagen till ära!


Min vmamma hälsar the walkers välkomna.


Banderollerna skulle sättas ihop.




Innan han skulle upp på scen skulle det gosas lite med pappa.


Här kom tårarna.
Att få höra andras berättelser om övelevnad, kämparglöd, allt stöd från omgivningarn, the valerie center. Det går helt enkelt inte att beskriva! Att få stå där i publiken och ta del av detta. Att var man än vrider huvudet se berörd gråt i allas ögon! Män som kvinnor, unga som gamla. Wow! Det var bara så öveväldigande och så himla himla mäcktigt! Det är bara sådant man sätt på tv!
Wow, säger jag bara!


För det som ville donera mer pengar fanns möjligheten med bara några tryck på mobilen!




Sedan var det dags att börja gå!


Blåa tröjor så långt ögat kunde nå.


Lunka på, lunka på, vi har många mil(5 km) att gå:)


Trotts att vädret inte riktigt var på våran sida var alla glad och pigga och på bra humör!




TEAM JACK JACK!


Hjärta!


Mitt i alltihopa tappade E sin tand! Ojojoj, vilka aplåder och ståhej det var om det en stund! ;)


"Tack för att ni kunde komma!!!" bilden.
Uppe på scenen hör vi the speaker säga
- Idag donerade ni in 500 000 dollar!
Vilket aplådhav!
3 150 000 svenska kronor.
Jag rös!


Idag gick jag för TEAM JACK JACK, mitt älskade lilla värdbarn!
cuz baby - you're a firework!


Jag har fått vara med om något jag aldrig trodde jag skulle få uppleva - en walk för att försöka besegra cansern. Efter en känslomässig dag med 260 bilder tagna på kärlek, kärleksfulla människor, folk som bryr sig och en kille med världens kämparglöd avslutar jag nu detta inlägg med att säga
Go TEAM JACK JACK!

Puss&Kram
Sluta aldrig kämpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0