Cykelstaden Minneapolis!

Hej alla! :)
Gick upp vid halv nio idag trodde ja, kom jag på nu! Shit klockan var ju faktiskt bara halv åtta egentligen... hm, det var därför jag hann med så mycket och ändå hade ätit frukost innan klockan slog nio. haha ja där ser man!
Ehee, ehm jaja nog om det. Jag skypade med mamma, försökte få fram lite mer släktinformation osv. När klockan slog tio gick jag ut(det var hätt!!) och köpte mig en 24 timmars tillgång till cyklarna dom har här. Cyklade runt en massa, bland annat till parken där det berömda körsbäret på skeden är lokerad. Pratade med en turist. Väldgt pratglad sådan. Jag fattade dock inte ett ord av vad han sa för han stammade och grejer. Käkade lunch på Joe's gargae. Jätte ballt ställe :) gott var det med, åt risotto.
Cyklade lite till. När klockan slog 3 åkte jag till hotellet för att leta upp det närmaste target via datorn. Det var cykelavstånd så jag tog en ny cykel och cyklade dit. Köpte vatten, pennor och ett vitt linne. Ska se fall jag kan dekorera det imorgon :)
Duschade och klädde på mig andra kläder. Såg då i spegeln att jag fått en rejäl bränna på mina axlar/armar. Hoppade in i en taxi halv 6. Skällde lite på chafförern och hade mest lust att be han dra och helvete och ta taxin och köra själv. Han var så jävla trög! Viste inte vad jag skulle. Hade en knäpp gps och trotts att jag sa(dirigerade) exakt hur han skulle köra hittade han inte rätt. Så efter en färd på en kvart som skulle ta 5 minuter hoppade jag ur taxin och tackade för mig.
Kom fram till den lilla hamnen intill mississippi floden. Tog en boatcruise på 2 timmar med pizzadinner. Helt okej. Kul att få ha åkt på floden :)
Kändes och såg precis ut som i alla filmer man sätt om alla som åker på floden - ballt!
Gick hem. Jätte mysigt! Värsta fina promenadvägarna har dom här. Jag är så avundsjuk!


Här köpte man sin kod till cyklen.


En karta över var alla cykelstationer ligger. Om man lämnar tillbaka cyklen inom 30 minuter varje gång betalar man bara 6 dollar för 24h. Om du överstiger 30 minuter per gång får man betala extra. Väldigt smart system iaf! Varför har vi inte det i växjö?




The cherry med minneapolis downtown i bakgrunden!


Det var fina blommor i parken


Och fjärilar!

Och nu ville inte min dator vara med längre.
Jag vet inte fall jag kommer kunna uppdatera dessa sista dagar då jag troligtvis inte har tillgång till internet...
Ska se fall jag får upp resten av dagens bilder imorgon annars får vi helt enkelt vänta till måndag :)
Ha det så bra!

Love,
A

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt Angelica! Jag håller med dig NY vill man inte bo i. Njut av semestern.

2011-07-07 @ 21:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0