Semesterbilder från Lindstrom!

Nu när jag ändå sitter här så tänkte jag att ni skulle få se några utav bilderna från Lindstrom. Jag vet, jätte långt senare. Det är strax en månad sedan jag åkte dit - kan ni fatta!?


Titta och njut!

Vi besökte en "äng" där konstelever fick bygga upp och ställa ut sina konstverk dom gjort av en massa olika "skräp" typ..


Sen åkte vi vidare för ett besök i Taylors falls (dit det flesta immigranter först kom)


Det var uppemot 100 degrees denna dag så ett stopp på glass stället var ett måste!


Innan vi åkte vidare gick vi ner för att kolla på "the fall". Dom har byggt om det så att det är bara en vanlig typ älv. Innan var det vattenfall. Men det var fint!


Vårat nästa stopp blev en bisonoxe farm. En av de få som finns kvar. Innan fanns det lösa flockar men nu hade de flyttats. Såg några på håll iaf - häftigt!


Vi hann även med ett stopp på Nya duvemåla!


De hade tyvärr bara öppet på söndagar(vi var där på en fredag)...


Besökte även en väldigt väldigt väldigt liten kyrkogård med en massa svenska namn och orter.


Som ni kan läsa på the sign; här sov han!!


Vi besökte SVENS träskor.


Där jag hittade en liten tomte. Minnesota folket har fått det på hjärnan, eller iallafall det från svenkbygderna. Det fullkomligt kryllar av tomtar. Överallt! De ser det som en "hustomte" ungefär. Att dom lixom är trygga då - hehe :) lite gulligt!


Vi åkte sedan hem till Lisa där jag fick träffa hennes underbart söta hundar!!
Jag ville ta med denna hem!


Underbara människor! Utan dessa hade jag aldrig fått uppleva allt det jag var med om på min Svenskbygden resa! Tack tack tack!

Där fick ni lite mer bilder från min härliga semester! :)

Love,
A

Kommentarer
Postat av: Therese Nilsson

Du skulle snott den också när vi är less kunde vi leka med honom och bli på bra humör igen!

2011-07-30 @ 16:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0