Spöregn och solsken!

Idag har det varit onsdag. Denna veckan har kännt som att det gått jätte snabbt!
Bara två arbetsdagar kvar sedan har ännu en vecka av mitt aupair år avklarats. Ibland springer tiden iväg, och ibland inte...
Det har nästan varit lite små kyligt ute idag. under 30 strecket, mulet och ingen luftfuktighet. J och jag åkte till TVC, gick bra! Stack hem och käkade lunch innan han tog sig en nap och sedan var det dags att hämta E. Hon var trött efter en lång dag på camp så vi tog det mest lugnt på eftermiddagen. Bakade corn flakes kakor gjorde vi, mumma! Har inte ätit det på säkert ett år. Dom blev jätte goda och E älskade att baka dom!
 
Nu ikväll har jag träffat en ny tjej som rematchat från en annan liten by här i NJ. Hon och hennes kompis och jag var på the Diner och käkade. Jag åt bara efterrätt hehe ;)
Mycket trevliga flickor :)

En häftig sak som hände ikväll var att när vi alla satt runt middagsbordet här hemma så säger min vpappa helt plötsligt "Jag tror det kommer regna?" Och då var himlen helt blå och solen tittade fram. Så min vmamma sa att det är nog best att ta in tvätten. När hon öppnar dörren har det börjat regna. Precis när hon fått in kläderna vräker det ner. Verkligen som att himlen bara öppnade sig! Gaaalet!! Så håller det på i kanske 2 minuter. Strömmen går i hela huset och min vpappa rusar ut och ta in grejer som inte ska bli blöta. När han kommer in slutar det regna och solen tittar fram igen. Allt detta sker på mindre än 10 minuter. Från att ha gått från sol till spöregn till sol igen. Så himla häftigt! Men jag förmodar att det är det som kallas tropicén? 

Klockan närmar sig elva och jag måste gå och lägga mig innan elva idag känner jag! Har varit väldigt trött hela veckan men sen blir det ändå sena kvällar för att man har så "mycket" att göra på kvällarna...
Jajaja, förlåt för att det inte blir några bilder idag heller.
Tack för att ni ändå är trofasta och fortsätter läsa :)

Love,
A

P.s Tack så jätte mycket för brevet Lisa<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0