När man är aupair krymper världen.

Sedan jag kom hit har jag inte en endaste liten gång gått in på aftonbladet/expressen för att se vad som händer i Sverige/världen. Jag kan avslöja att jag varit inne på smp.se 3 gånger sedan jag lämnade mitt kära hemland. Som rubriken lyder; När man är aupair krymper världen. Jag har aldrig haft något stort intresse av att följa med i nyhets sverige men under detta året har jag verkligen stängt av från krig i afganistan, svält i africa, bombhot och hur vi ska kunna rädda våran natur. Just under detta året kretsar allt i mitt huvud om just mig. Tänk så självisk man kan vara ibland? Men så förbannat skönt. Jag blir bara deppig av att kolla på nyheterna och inse att alla dör över allt hela tiden. 
Om jag, om sisådär 20 år, skulle vara med i en frågelek om vad som hände runt om i världen just år 2011 skulle jag kort och gott kunna säga att det jag minns var att Storbrittanien hade ett bröllop och att jag fick uppleva USA och dess folk på nära håll.

Tack för mig!

Love,
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0