Snowday & New York City :)

Sitter här och gapflabbar åt kommentarerna jag fått av Er underbara människor där hemma! Hur skulle allt se ut fall jag inte fick så mycket stöd av Er?

Wow, VILKEN DAG!
Började med att jag vaknade 7:07 vilket betyder att jag försovit mig!! Går ut ur mitt rum och möter min värdmamma som säger; Kolla ut! Det är helt ofattbart mycket snö!
Mycket riktigt! Det var ton av snö utanför fönstret! (Mätte upp till 30 cm nysnö!!) Barnen var jätte mysiga och låg i sängen tillsammans och kollade på svampbob fyrkant. Det gjorde inte så mycket att jag försovit mig för det var såklart en snowday för barnen. Och ingenting funkade inne i NYC så min vmamma kunde inte komma till jobbet i tid vilket resulterade i att hon inte gick över huvud taget. Så vi hade en väldigt lugn morgon. Åt frukost, klädde på barnen, och sen gick vi ut för att försöka skotta ut bilen för min vmamma kom på den brillianta idén att ta med barnen in till NYC så kunde hon gå och klippa sig och jag kunde få lite mer erfarenhet av att ta med barnen på tåget osv.. Det tog ca två timmar att skotta så att bilen kunde komma ut.  Det var svättigt och det började bli milleväder så snön var väldigt tung! But we did it! ;)
Åt lite lunch sedan backade jag ut bilen och vi körde iväg till tågstationen. På sju minuter hann vi; hitta en parkeringsplats, köpa biljetter och komma på tåget i tid. Pritty good, huh!?;)
Min vmamma kan NYC utan och innan känns det som så hon guidade oss. Vi kom tillslut fram till hennes haircuter och barnen fick lite snack sedan tog jag med mig dom till Barnes&Noble, en jätte stor och mysig bokhandel där man inte behöver köpa böckerna utan det är bara att ta en bok och läsa och sen ställa tillbax. Lite som ett bibliotek. Så vi spenderade någon timme där inne och sen kom A så åkte vi subway tillbaka till tågstationen och hann precis med tåget. VI SPRANG i princip heela vägen från Barnes&Noble. Men vi hann med and thats the point!
När vi kom hem åt vi lax och ris, mums! :)
Det ska tydligen komma mer snö under helgen............ ge mig vår tack!!!

Måste bara dela med mig av en tanke som slog mig när jag gick med barnen i NY; Herre G*d, jag går här med två barn inne i New York City och det känns helt naturligt. Men ändå så grymt häftigt! Man hoppar på ett tåg och 30 minuter senare så är man inne i en av världens säkraste storstäder! Snälla, nyp mig någon!
Jag lever ut min dröm. Jag lever i min dröm här och nu! Och jag är så himla stolt över mig själv som satte mig på detdär planet och fullföljde mina drömmar! Good Job Angelica!:)



Hej mitt vinterland...


...nu är jag här, igen!


Två glada små barn :)

Måste bara berätta en rolig grej lilleman sa till sin mormor idag när hon ringde;
-We have a new nanny!!
How cute!? Japp, jag är tydligen fortfarande ny enligl lillparvil ;) 


Mycket snö!


:)


Läsaläsaläsa.
Mamma, du skulle ääälska att gå inne på denna bokhandel! Jag lovar att ta med dig dit när ni kommer och hälsar på! :)


Sötunge! Ibland vill jag bara äta upp dig!


Gosefia! :)


Vinter..

Puss&Kram!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vi har inte heller fattat att du faktiskt är i amerikat! Tittar på bilderna och tänker, så här såg det ju ut här! Vad roligt det känns att du verkligen uppskattar din vistelse i USA. Kram mamma

2011-01-28 @ 07:54:54
Postat av: Anna G

Hej Angelica! Vad roligt det är att läsa din blogg. Allt verkar ju kanon. Vad kul att du upptäckt Barnes&Noble. Där var jag flera gånger och länge när jag var i NY. Det är ju så häftigt att man bara kan ta en bok och sätta sig och läsa. Har du varit högst upp där de har cafet och alla tidningar? Folk satt på golvet i alla vrå och läste. Och vilket utbud! Men allt är ju stort i NY. Sköt om dig. Hälsningar Anna G

2011-01-28 @ 16:33:23
Postat av: Lina

Du är toppen, du är duktig med att göra saker, det är bra! Vi åker till fjälls imorgon. Många kramar från Lina

2011-01-28 @ 20:11:28
Postat av: Gustav

Hej1

Jag är rett hostig själv.

Men se att ni har mycket snö där du är.

2011-01-28 @ 20:14:04
Postat av: Familjen Svensson Svensson

Vad bra tavlorna blev ; )pappa visade innan de var monterade. Hur gick det för barnen på skriskorna?

Kramar

Svensson Svensson

2011-01-28 @ 21:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0