Friiiiday!

Då var det Fredag, igen!
Jag älskar fredagar. Alla är så himla pigga och glada! Idag har det varit jätte kallt ute. Det är typ varannan dags väder nu. Imorgon ska det tydligen snöa igen. Jag blir galen! Nu vill jag ha vååår! Men som min vmamma sa, när jag sa att jag fryser hela tiden, "När det blir sommar och du går runt här och svettas och klagar över att det är såååå varm ska jag säga; Angelica, jag säger bara 4 februari..."  Heheee......

Jag bestämde mig idag för att första saken jag ska göra på måndag är att skriva in mig på ett av gymmen här i South Orange. Detta får bli min sista helg med "fööör mycket onyttigt" sen ska jag försöka leva ett sundare liv! Träna varannan dag och äta mycket frukt. Låter det som en bra ide? Det tycker jag iallafall!

Tjejerna, det vill säga Franzi, Mizi, Melanie och Camille hämtade upp mig vid åtta tiden ikväll så körde vi till Mapelwood som är grannstaden. South Orange och Maplewood kallas för two district one community, eller nått sånt. Där åt vi mat på en irlänsk pub typ och hade allmänt mysigt! Sen hade vi tänkt att bowla i Madison så vi körde dit. Vad tror ni stod på dörren? Closed for privat party. Vi blev sura. Inte denna fredagen oxå lixom, vi gick ju dit förra fredagen och det var closed och nu denna med. Too bad!! Men vi klampade in på starbucks och drack var sin kaffe och tröståt lite godis (M&M's) sen åkte vi raka vägen hem.. Lite tråkigt men jag är inte bitter!

I bilen påväg hem tänkte jag på det att jag njuter verkligen av varje sekund jag är här. Alla får/kan/tar inte denna chansen som jag har. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad!
Anledningen till att jag började tänka på detta ännu djupare var att en av det tre svenska tjejer vi var som kom hit samtidigt, måste tyvärr lämna landet. Julia. Hon var och åkte skidor tsm med sin vfamilj i Vermont förra helgen och skadade sitt knä och måste hem till sverige för operation. Jag tycker så synd om henne! Och det känns så j*vla tråkigt, rent ut sagt, att hon måste åka hem! Men jag är iaf glad att jag hann åka och hälsa på henne på Long Island!

Vi ses i Sverige igen! Pratgladare Norrlänning får man leta efter! ;)

Nu slår klockan tolv här på andra sidan Atlanten och jag känner att det är dags för lite sömn! Imorgon tar vi tåget in till NY för dans show. Ska bli spännande!


Vill man inte bara äta upp dom eller?:)))

Puss&God natt. Eller jag menar God Morgon Sverige! :) 


Kommentarer
Postat av: Mats

Du skriver mycket om pannkakor, jag åt just pannkakor idag, kanske inte så intressant, men jag gillar lönnsirap som jag för övrigt lärde mig att tycka om när jag var i Kanada. Men jag är väldigt svensk och uppskattar sylt och varför inte helt vanligt knastrigt strösocker också, på mina pannkakor. Nu till frågan, vad vill din värdfamilj ha på sina pannkakor, kan vara roligt att veta eftersom det ju är en nationellt mixad familj?

2011-02-05 @ 20:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0