Manhattan med barnen :)

Tjollahopp! 
Nu sitter jag på golvet i Es rum. Hon ville inte somna utan att jag satt i rummet. Hon somnade precis. Underbara ungen!
Som sagt idag blev det en tur in till New York City med barnen.
Det börjde med att jag steg upp och E var redan vaken. Hjälpte henne på med kläder och sen gick jag ner för att göra iordning smörgåsar och annat snack som vi skulle ha med oss. Kokade gröt och satt mig ner tillsammans med E och åt. medans jag borstade igenom hennes hår. Bredde en extra macka att ha med mig till lilleman. Väckte upp honom vid 7.40. Klädde på han lite snabbt och borstade tänderna på honom. Packade ner allt och alla fick på sig yttekläder och sen promenerade vi ner till hörnan där vårat "sällskap" väntade. En mamma och hennes dotter. Hoppade på tåget till manhattan. J äääälskar att åka tåg så han var helt i extas! Träffade en svensk kompis till Anneli som satt med oss på tåget in.
När vi nästan var framme på penn staten ringde min telefon. Då är det mamma som hörs på andra sidan tråden. Snacka om att jag blev överraskad! :)
Tog en buss upp till 83 Street 5th ave. Är det någon som vet vad som ligger där?
Inte?
I så fall kan jag berätta det för Er;
The Metropolitan Museum Of Art

Vi gick runt där inne någon timme sedan åt vi medhavd lunch och tog bussen tillbax till penn station och sedan tåget tillbaka till South Orange. När vi kom hem sa E till mig att det hade varit en vääldigt lång dag tyckte hon och att hon ville ta på sig pyjamas, då var klockan 3pm. Haha, söta lilla barn! Vi var ute och lekte lite i trädgården innan dom fick lite mellanmål och sen lekte vi nere i källaren innan jag bakade ut en pizza och min vmamma kom hem så vi kunde äta middag.
Och nu är klockan nio och jag hade sätt fram emot att kolla på vampyre diarys men då när jag sätter på tvn så inser jag att det börjar 8pm och inte 9pm. Jajaja, så är livet ibland! Imorgon är det fredag igen och jag har en hel helg framför mig!! Min nionde här i USA :)

Njut av bilderna från dagen och hoppas att ni har haft en underbar dag!



Kommentarer
Postat av: kerstin

Ja det var ju fina bilder haha. Kram mamma

2011-02-25 @ 08:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0