Min dag;

Hur min dag varit?
Vill ni verkligen veta det... skämt och sido!
Morgonen började bra! Skypade med mamma och mormor en stund på förmiddagen. E tyckte det var jätte kul att prata med min mamma, som vanligt :)  J vaknade upp runt halv tio den sötnosen. Gav honom lite frukost och klädde på han. Gjorde iorning lite smörgåsar till lunch sen packade jag in alla i bilen och vi åkte iväg till TVC. Allt gick jätte bra och J var lika duktig som vanligt. Han är den envisaste 3 åring jag träffat. När jag ser på honom vet jag att allt ä möjligt, bara man vill. Han har bestämt sig för att lyckas. Och jag vet att han kommer göra det!

Och nu börjar det "gå ut för".. När jag ska köra ur parkeringsplatsen kommer jag inte ut. Det är ett inhängnat område och när man kör in får man en liten papperslapp som man sedan måste sätta in i en maskin för att bommen ska gå upp så man kan köra ur igen. Då står det att jag måste betala. Skickar ett sms till min vmamma att jag inte kommer ur. Hon förklara för mig att jag måste gå in och få den stämplad för annars kommer jag inte ut. Mhm okej.... letar efter en ledig parkeringsplats, fanns typ inga! Tar ur barnen ur bilen och gå tillbaka in och får den stämplad och kan äntligen köra ur. Detta tar ca 45 minuter... Vi hade bestämt att äta lunch på Zooet som ligger inärheten och träffa en kompis till E. När jag då ska köra in på vägen som gå till Zooet, ja va tror ni står där då? Två j*vla vägbommar som det står att vägen är avstängd. Det var första gången sen jag kom hit som jag bara kände för att gå hem och lägga mig under täcket! Min värdmamma lugnande ner mig och sa att vi kunde åka hem och äta våran picnic och sedan leka ute i trädgården. Så så fick det bli. Hela eftermiddagen var vi ute nästan. Det har varit jätte fint väder ute. Satte oss i soffan framåt 5 tiden och jag läste lite böcker för dom innan min vmamma kom hem. Hon gjorde en pasta rätt där det ska vara bacon i. När dom står i ugnen öppnar jag för att kolla om dom är klara. Tar tag i plåten och precis då smäller det till så jag blir bränd av fettet som stänker vilket gör att jag tappar plåten och allt trillar ut. Fettet rinner ner i lådan under. Och iom att det är en gas spis kan det ju börja brinnar. Min vmamma kommer ner för trappan och undrar vad som hänt och säger att det är nog bäst jag sover tidigt ikväll. - Det tror jag med!
Haha, ja där har ni min halvdana dag.. Jag kände mig lite misslyckad där ett tag men sen när baconinsidenten hände började jag bara gapskratta för jag orkade bara inte med mer.

Nu har jag duschat och sitter framför tv;n och tittar på premiärnen av "Shedding for the wedding".  Det är samma producenter som har gjort "Biggest loser".
Ska försöka ligga under täcket klockan tio.
Imorgon väntar en heldag inne i New York City med en 3&6 åring :)
Puss&Kram!!


Kommentarer
Postat av: kerstin

Det är ju lika bra att klumpa ihop alla prövningarna på en dag. Ha det så mysigt i NYC. Kram mamma

2011-02-24 @ 09:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0