New York City with Therese,

Jag och Therese hade bestämt oss för att åka in till new york tidigt idag. Så klockan ringde 7.30. Skickade ett sms till Therese och vi bestämde oss för att flytta fram det en timme. Så jag hann med en lugn frukost och en varm dusch innan det var dags för en massa pussar och kramar från mina fina värdbarn och strosa ner till tågstationen i blåsten. Var inne på mannhattan runt 11.00am. Mötte upp Therese vid 12 tiden. Vi tog subwayen och tittade på flatiron building. Riktigt häftigt faktiskt! Sen tog vi nästa subway till Brooklyn Bridge. Det var fruktansvärt kalt och blåsigt att gå på den så vi gick bara en liten bit och huttrade! Letade upp ett ställe och åt på. Pasta blev det för min del. När vi gått en liten bit på time square sa jag hej då till Therese på bus statinen och sen så åkte jag fakstiskt, för första gången, tunnelbanan själv. Och jag hittade rätt på en gång! Dock hann jag inte med mitt tåg hem, tråkigt! Vilket resulterade i att jag fick sitta på penn station och vänta i 50 min ungefär. Var hemma runt 6 tiden. Åt middag tillsammans med min vfamilj. Vid nio tiden lånade jag bilen och åkte hem till Therese. Vi åt glass & tittade på The Social network. Dom hade en jätte skön soffa som jag somnade i när vi tittat på halva filmen, hehe. Åkte hem igen runt 12. Pratade lite med min vmamma innan jag gick och la mig.

Jag längtar verkligen till när man kan gå bara i en tunn jacka och ett par slitna jeans shorts, mmm.... Va härligt. Må våren komma fort!:)


Detta möttes jag av när jag gick ner till tågstationen. En pyntad klocka såhär till Valentine's day! :)


flatiron building, även kallad strykjärnet.


Är inte detta så NYC? En grå hög byggnad och en massa gula taxi bilar framför!


Två glada jäntor på Brooklyn Bridge!


The public library.


Therese's värdfamiljs väldigt keliga (Hur stavas det?) katt!

Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: kerstin

Nya upplevelser varje helg.Bra att det finns en katt hos therese, när det blir för mycket abstinens efter de här hemma. Kram mamma

2011-02-14 @ 09:38:15
Postat av: Lina

Jag har oxå sett och tagit kort på "strykjärnet". NY är coolt, jag håller med dig.

2011-02-14 @ 17:28:23
Postat av: Petra Petersson

Vad rolig dina inlägg verkar vara! kommer definitivt läsa dina poster igen! =) Hoppas du har en kul dag :)

2011-02-21 @ 21:29:49
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0