My first concert in the United States!

Tjollahoppsan!
Varning för långt inlägg! Jag har väldigt mycket to tell u! Så ja börjar nu på en gång.
Igår vaknade jag upp klockan 9 ungefär. Hade en dunkande huvudvärk och kände mig lite nere för att jag inte hade några som hälst planer för kvällen. Tog mig ur sägen och traskade ner för att få lite mat i magen. När jag nästan ätit klart hör jag min telefon ringa uppifrån. Jag rusar upp för trappan och hinner såklart inte svara. Ser att det är Therese som ringt så jag ringer upp henne. Hon säger att hon fått tag i konsert biljetter för 55$ på Radio City Music Hall i New York. Och undrar fall jag vill gå med henne. SJÄÄÄLVKLART! Förstår ni hur mitt humör vände på ...½ sekund? 
Så jag äter snabbt upp min mat, berättar den glada nyheten för min vmamma och ställer mig och tar en dusch, gör mig iordning och sen skjuttsar D ner mig, A och E till stationen för att ta 12:04 tåget in till NYC där vi ska se en dansuppvisning. Vi möter upp hennes kompis och henne två barn som är i samma åldrar som E och J. Tåget tar en evighet... Det spöregnar ute. Väl inne på pennstation tar vi subway upp till 76 gatan eller nått sånt. Så får vi gå en bit och sen kommer vi fram till den världsberömda FAME skolan! A känner en av jury medlemarna som tar ut elever till skolan och jag får ta i HAND PÅ HENNE!!!! Vi får jätte bra platser och njuter av balettdansörerna i ca en timme. Dom var jätte duktiga! Och efteråt var jag bara tvungen att köpa ett par shorts.



Sedan tar vi subway;en tillbax men jag hoppar av en station tidigare. Nämligen Time Square. Ringer och checkar med vart Therese är. Går och ställer mig på Time Square och väntar ca 15 minuter så kommer hon så äter vi en happy meal på McDonalds. Faktiskt första gången jag äter där sedan jag kom till USA. Sen drar vi in på det tre våningar höga Forever21 som ligger mitt i smeten. Klockan börjar närma sig 5 och vi har några block att gå innan vi är på Radio City Music Hall. Så vi börjar traska på ute i regnet. Och när vi ser det på nästa avenue så stannar vi på TGI Friday's och äter middag där. Dyrt som attan! Men man lever ju bara i USA en gång :)
Vi börjar dra oss dit runt 7 tiden för vi tänkte att det kanske är bra att komma tidigt?
Går innanför dörrarna 7.20pm. Hör folk prata svensk runt omkring oss. Står och fillosoferar lite och Therese köper en popcorn. Hon har mani på det tror jag ;) Går in och letar upp våra platser. Sen börjar väntan. Det stod att den började 8pm.
9.30 kommer artisten vi väntat på in på scen;


Jag pratar såklart om ROBYN!
Den svenska Robyn som jag nu sett LIVE i New York City!!! :D
Hur häftigt är inte det?
Jag njöt av varje sekund. Och när hon sa "How are u New York" då fick jag en ilning genom hela min kropp, iiiihhh!! :D
När konserten var slut så gick vi raka vägen ut på Time Square. Så gick vi bort till M&M;s butiken och tittade in en sväng. Sen gick vi bort till Penn Station och drack en cola och satt oss och väntade på tåget hem.
Vi var hemma i South Orange 1.10am då kom D och hämtade oss vi stationen och körde hem Therese och vi var hemma runt 2 igen. Då var sägen väldigt skön!
Här kommer lite bilder från dagen, Enjoy!




Therese inne på TGI Friday's


Jag!





Scenen


Jag och Therese väntar..


ROBYN!!



Det häftigaste av allt var att hon avslutade med att sjunga en liten snutt ur Abbas Dancing Queen.




Inne på M&M:)

Puss&Kram!

Kommentarer
Postat av: Pauliiiiiiine

ååååh! Hela jag blir helt övetrlycklig när jag läser detta inlägget, vilken känsla! :D <3

2011-02-06 @ 20:56:09
Postat av: Anna G

Wow, vilken dag du haft! Det skiljer ju sig lite mot min. Tvättstugan och matlagning till veckans luncher. Olika sätt att spendera dagen. Vilken grej: Robyn på Radio City Hall!! Njut och lev livet! Du gör så rätt. Må så gott och ha det bra. Anna

2011-02-06 @ 21:32:30
Postat av: Sandra

OJ, OJ, OJ! Och vad har du tänkt hitta på resten av året? Känns som om du gjort och sett det mesta nu ;)

2011-02-07 @ 21:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0