Min helg i Connecticut!

Vart börjar man?
Jag tycker alltid att det lika svårt att börja ett inlägg! Och nu när jag har så mycka att berätta för er alla så känns det ännu svårare! Men det är väl bara börja från lördags morgonen antar jag? Så håll i er för nu kommer min helg i CT, USA!

Lördag morgon då ja. Gick och la mig runt 1 kvällen/natten innan och klockan ringde 7 på månnen. Jag kände mig lite som en tårkad disktrasa ja! Möttes av två väldigt uppspelta barn; " Angelicaaaa, vi ska åka skidor i Conneticut!" Alla åt frukost i lugn och ro för varken E eller J var 100%. A beställde skidpaket till alla. Jag fick betala 100$ för snowboard & skor, hjälm, liftkort 8-16 och 1½ tim lektion. När vi plockat iordning allt och jag hjälpt min vpappa D att plocka in allt i bilen åkte vi ner till downtown för att jag var tvungen att besöka banken. Sen åkte vi tillbaka hem och hämtade min vmamma. Efter lite mat inhandlat på Trader Joe's kunde färden börja!
Efter att J & E frågat 396 gånger "när är vi egentligen framme? Hur långt är det kvar? Kommer vi aaaaldrig fram?" kom vi tillslut fram! Då hade vi hunnit; stanna och äta på ett väldigt amerikanskt take away ställe, sätt ett otroligt fint vattenfall och åkt väldigt mycket motorväg!
Vi fick bo hos ett par kompisar till familjen som också hade två barn i samma åldrar som E&J.
När vi installerat oss lite så började jag och min värdmamma att baka pizza till allihop. Den blve jättegod som vanligt :) Vi gick och la oss framåt 11pm..


Stället vi åt på.


Lillhönan E sjunger och dansar till, inte mindre än, "Hej hej Monika"!


Söndag.
Vaknade av att E kom och gav mig en puss på kinden. Hur gulligt är inte det?
Vi kom inte till the ski area förens klockan var 9:50. Och E hade blivit upsignad för en skidlektion 10:00 så ja det var lite stressigt men hon hann i tid! Efter att vi parkerat bilen och hittat A gick vi för att hyra skidor till oss andra. J var jätte exalterad! När alla fått det dom behövde var det bara att traska ut! Då var klockan ca 11 vilket betydde att min lektion började. Vi var ca tio snowboard åkare som skulle ta lektion. Alla andra var nybörjare vilket betydde att jag fick en privat lektion!!!! Det roliga var att snubben som var lärare var en gammal man på 70 år, haha! Men han var svin duktig. Så, Pappa, det är inte försent ännu ;)
Vid tolv var jag klar. Letade upp de andra så åt vi lite medhavd lunch i form av smörgåsar. Sen åkte jag tillsammans med familjen. Barnen är verkligen jätte duktiga! Och då ska ni veta att det är första gången de står på ett par skidor! När klockan slog 15 bröt lilleman ihop. Vilket är förståligt! Så vi lämnade tillbaka skidorna och begav oss hemmåt. På kvällen åt vi någon form av chiliconcarne och myste. Jag tror vi var i säng vid tio, haha!
Vi hade en strålande dag med klarblå himmel och några minus bara, vilket resulterade i att alla fick lite färg i ansiktet :)



Bara för att jag ska vara säker på att jag är i USA och åker skidor ;)


Första bekantskapen med ett par skidor.


Lunch pause!



Berget. De fanns sju liftar. Varav ALLA var stolsliftar!!!! Är det rätt mycket amerikanska eller? Orkar inte stå upp sa dom måste sitta ner tom när dom åker skidor, haha bekväma om något!!


Glada grabbar efter en tur i backen :)


Hela familjen uppe på berget!


Ner för backen, ner för backen :)


Underbara barn!


Chockladmjölk i solen!




Måndag.
Riktigt amerikanska pannkakor blev det till frukost innan vi packade in oss i bilen och åkte hemmåt.
Therese ringde mig när jag kom innanför dörren och frågade fall vi inte skulle åka till Willobrock mall och äta på cheesecake factery. Självklart! Hjälpte till att lasta ur bilen, sätta igång en maskin tvätt och duscha innan Therese hämtade mig vid 5 tiden. Körde fel 4 gånger och gav sen upp. Åkte tillbaka och åt på ett ställe i SO istället och lite glass på cold stone efter det. Vi har alltid sådan otur jag och Therese när vi ska göra något. Tänkte gå och fixa naglarna när det inte blev nått mall, nehe då stängde dom precis när vi kom innanför dörren, suck! Bättre lycka nästan gång :)


J åt "J" pannkaka till frukost!


Klinka gitarr. Gissa vilken låt?
Bäbä vita lamm.
96 gånger om dagen hör jag den låten.
Han kommer bli sångare när han blir stor!


Gömma sig i svenska THULE väskan, som tydligen, enligt min vmamma, är väääldigt stort i USA! Stolt svensk! ;)


Det va väl allt för mig! Det är väldigt nerkortat men det gå bara inte att få med allting!
Jag kan avsluta med att jag iallafall hade en väldigt trevlig helg!

Berget hette Mohawk Mountain. Och låg i Cornwall, CT.

För Er som inte vet så kan jag berätta att min värdmamma kom själv hit som aupair efter att hon fyllt 20. Familjen hon var hos hade ett sommarställe uppe i CT så hon har spenderat sommrarna där så hon känner till området väldigt bra!

Om det är något ni undrar över så skriv bara en kommentar! Jag blir alltid lika glad när jag ser att ni kommenterat! Vilket ni faktiskt är väldigt välsigt duktiga med, tacktacktack! :):)
 
Puss&Kram!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Angelica!

Jag funderar på att åka som aupair om 1 år. Har följt din blogg ganska länge och tycker den är jättebra! Jag har bara en fråga dock, är mamman svensk? Du har skrivit att barnen sjunger mycket svenska låtar och ibland säger några ord på svenska. Hur kommer det sig?

/ Linda

2011-02-23 @ 11:11:38
Postat av: Angelica - Svar till Linda!

Hej Linda!

Jag hoppas att du läser detta.

Vad glad jag blir av att du följer min blogg, jätte kul! :)

Va kul att du har funderat på att åka iväg. Du kommer inte ångra dig! Detta är det bästa beslutet jag någonsin tagit!

Min värdmamma kommer från Sverige. Kom hit som aupair när hon var ungefär 23 år och fann sin stora kärlek - min värdpappa. Flyttade sen hit permanen när hon va ca25 och började plugga.

Hon har alltid velat ha svenska aupairer då hon vill att barnen ska kunna flytande Svenska. Så jag pratar svenska med barnen hela dagarna. Och dom har svenska cd skivor. Det är därifrån han har fått bäbä vita lamm på hjärnan.

Hoppas du är nöjd med svaret! :)

Kram Angelica

2011-02-23 @ 14:55:41
URL: http://angelicaiamerika.blogg.se/
Postat av: Anna

åh vad jag skrattade när jag läste detta inlägget :D ni verkar ha så roligt ihop! och kul med en 70årig snowboardåkare hahaha :D

2011-02-24 @ 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0