IKEA en söndag!

I Sverige är söndagar en ångest dag. Man vet att jobben börjar dagen efter. Alla affärer är stängda eller stänger tidigt. Man vill hälst ligga i soffan och bara inte göra någonting. Kanske man har varit ute dagen innan och fått i sig lite för mycket av det goda?
I Amerika är söndagar en av två helt lediga dagar (iallafall för mig) på veckan. Affärerna stänger vid 8-9 på kvällen och allt är öppet. Man (läs jag) har ingen söndags ångest för söndagarna här borta är lika dyrbara och viktiga som lördagarna och fredag kvällarna. Inga minuter av sin lediga helg får gå till spillo.

Så vad passar då bättre än å ta en sväng till Ingvar Kamprad's varuhus? A taste of Sweden!
Enligt GPS:en skulle det ta 17 minuter. Det tog 45. Jag tycker vi var rätt duktiga ändå!
Therese och jag åt en god lunch, strosade igenom varuhuset. Köpte Ahlgrens bilar, chockladbollar och tro det eller ej, vanilinsocker! Vi bestämde oss för att en dag framöver ska vi baka kanelbullar, mums! Sen var vi redo för shopping på Jersey Garden. Therese åker till Miami nästa onsdag så hon handlade på sig lite sommarkläder. Jag kom faktiskt ut... TOMHÄNT!! Fast att jag egentligen skulle behöva några nya tröjor, en tjocktröja och lite *host* skor. Ehm nej kanske inte skor..
Jersey Garden outlet mall har ungefär 200 affärer så ni kan ju tänka Er hur stort det är? Eller nej det kan ni nog inte! I taket finns anvisningar om vad som ligger vart. Och Therese såg att det stod bio. Sagt och gjort. Bio blev det! Just go with it. Väldigt rolig film!
Jag var hemma igen runt 9 tiden.


Är det inte lite gulligt att det står "Gravad Lax"?



Lax till lunch och äppelpaj till efterätt :)


Alla dessa matbilder... Lingondricka! :D


Mina inköp!


Canada jäss/gäss/jäs/gäs/jes/yes?????  i AMERIKA!?

Jag kan sammanfatta denna helgen som en riktig Angelica&Therese helg. Vi har haft så mysigt ihop! :)
Puss&Kram!


Kommentarer
Postat av: kerstin

Här blev det kärleksmums på Alla Hjärtans dagen.Vad jag blir glad när jag ser ditt strålande leende. Du är på helt rätt plats just nu i ditt liv. Många kramar från mamma.

2011-02-15 @ 10:05:32
Postat av: Mats

Förvånad över att det finns Kanadagäss i Amerika? Lyssna på namnet, säger lite om ursprunget!:-) Hämtat ur lexikon: Kanadagåsens ursprungliga utbredningsområde är Kanada, Alaska och norra USA. De flyttar söderut på vintern till USA och Mexiko och befinner sig då på ett ungefär mellan 40e breddgraden och kräftans vändkrets, det vill säga 23e breddgraden.



2011-02-15 @ 21:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0