Sankta Lucia, New York City.

Då var dagen äntligen kommen. Den vi övat till nu i flera veckor. Sankta lucia!
Det blev en jätte mysig dag med en massa sång, levande ljus, vita nattlinen, kransar som luktar kattpiss, locktänger, lussekatter och aplåder. Och såklart lite tårar. Fy va känsloladdad jag var inför sista föreställningen och när vi för sista gången sjön "Come all ya faithfull" då kom tårarna. Och efter sista tonen kom aplåderna. Så himla vackert och stämningsfullt var det. Att få vara med ett underbart lucia tåg min sista lördag i New York City. Den kunde inte ha spenderats bättre!
Påvägen till Penn station sa jag hejdå till Time Square.
Ida följde med mig hem på kvällen. Vi var hemma vid tio. Skulle egentligen börjat packa men istället mös vi tillsammans framför tv;n och senare framåt småtimmarna även de tre senaste avsnitten av årets julkalender innan vi kröp till kojs vi 1.30am tiden.


Fina kyrkan på 65 gatan 3 west.


Tre tärnor och två underbara värdbarn!





Mathilda var jätte gullig och hade min videokamera och spelade in hela luciatåget! Verkligen roligt att se hur det såg ut & lät.
 
Love,
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0