Cheesecake, lunch PL, power, Playdate!

Tisdagen började med att köra barnen till skolan sedan plockade jag upp Madeleine och vi åkte till Short hills mall för att inhandla de sista julklapparna och inta en cheesecake. Det blev en lyckad utflykt sådär på en tisdags förmiddag. Hämtade upp lillkillen vid 12 och for iväg på en lunch playdate på the trattoria. Sen hängde vi med den playdaten hem.
Vid 2.30 då vi åkte tillbaka hem för att hämta lite snack insåg vi att strömmen hade gått. Ringde min värdpappa och berättade läget. När vi hämtat upp E vart madde en ängel och lät oss komma över på en playdate. Barna lekte bra ihop medans vi skvallrade på.
Så fort vi kom hem rotade vi fram ficklampor och stearinljus för att sedan börja laga lite mat. oOch göra E'äs läxor. Det gick faktiskt smärtfritt! Och barnen tyckte det var rätt mysigt att få gå runt med lampor.
Pågrund av att vi lever på 2000 talet och att man är så himla beroende av elektisitet beslutade jag mig för att krypa till kojs vid 9.20pm. Senast jag gjorde det var väl vid Orientationen, när jag precis kommit till USA och vart jetlagad, heh!


Lekande med bilar på köksgolvet!


Glada barn!

Love,
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0