Sammanfattning av veckan!

Ja, efter en otrolig helg så kan man ju inte vara annat än trött när måndagen kommer. Visseligen gick jag och la mig vid 7.30 på söndagen och sov hela natten fram tills 7am på måndag morgon. Vaknade upp med världens förkylning, fanns inte annat att vänta sig... Det spöregnade verkligen hela dagen. Så campet blev inställt. Istället tog jag med mig barnen och åkte ner till Starbucks. På parkeringen frågar J "Är vi på facebook nu?" How cute!? E svarade, med skratten i halsen, "Neeh, J man kan inte träffa någon på facebook! :)"
Andledningen till vårat starbucks besök denna måndag var för att säga hejdå till Mikaela som åkte hem till sverige senare den dagen. Kändes lite konstigt att hon skulle åka hem. Jag som precis kom från Sverige. Jag fick en hel kasse med -bra ha- grejer.

Tisdagen kändes förkylningen bättre. Även vädret var bättre så campet rullade igång igen. På kvällen fick jag låna bilen och åkte över till Therese och fick även träffa hennes Sverige besök Karin! Vi drog iväg på bio. 30 minutes or less. Helt okej film en tisdagkväll! :)

Onsdagen kom med stormsteg!
Och idag är det redan torsdag! Jag hade ställt in mig på att denna veckan kunde bli kämpig och att jag skulle känna mig nere efter att ha fått prövat på livet i Sverige för några timmar. Jag kan meddela Er att det är precis tvärt om! Jag känner mig stressad inför att bara ha 4 månader och 9 dagar kvar i det stora landet. En bråkdels sekund varje dag tänker jag på förlängning.... bara 6 månader? Men i nästa del av sekunden inser ja att NEJ, JAG ÄR KLAR HÄR, HÄR I SOUTH ORANGE OM 4 MÅNADER OCH 9 DAGAR. Sen får vi se vad som händer!!
Nog om det. Mitt önskade hemrese datum ska vara på Stamford kontoret senast den 21 Sep!

När jag och J hämtat upp E från camp idag åkte vi och plockade upp Therese och Karin. Åkte till the reservation och försökte se manhattan, gick sådär! Lämnade av dom vid tågstationen. Innan J skulle på camp blev det ett snabbt glass stopp.

Som jag skrev nyss så har denna veckan vekligen rusat iväg! Idag om 4 veckor sitter Martin och Filip hos mig!
och idag för två år sedan kom mitt körkort på posten. TVÅ ÅR! Sammtidigt som det känns som igår inser jag ändå att det hänt så himla mycket under denna tiden! Jag har jobbar en hel del, tagit studenten och flyttat runt halva jorden. Fått uppleva en ny kultur, se nya saker och framför allt växt!


J är överlycklig över att få spela fotboll!


Jag & E!


Wow, va hon har växt sen jag kom hit! E var bara en liten flicka när jag kom. Nu har hon blivit så lillgammal!:)


ehm ja...


och DÄR tog det roliga slut för denna gången!

Imorgon är det freeedag!

Love,
A



Kommentarer
Postat av: Elin, syster till Ida :)

Jag vet att Ida redan sagt detta men jag älskar verkligen din blogg!! :D

2011-08-19 @ 15:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0