Inställt,

Jag vaknade upp med ett ansikte som såg ut som en tomat och hela min kropp var täckt av små röda prickar/flammor.  Det hade blivit mycket värre under natten. Jag ville ärligt talat bara gråta. Vilket jag också gjort en del idag.
När jag fått iväg barnen till skolan och upplyst min vän Sandra, som väntar på mig i Boston, om vad som hänt hämtar jag upp min vpappa på stationen. Min värdmamma har varit snäll och fixat en tid till mig hos doktorn vid elva. Så vi kör dit. Jag och Dr. John Qualter börjar bli riktiga buddies vid dethär laget! Läkarna/sjuksjöterskorna fastslår att det är en allergisk reaktion jag fått, av pencilinet. Efter en spruta i armen och en hel undervisning om att jag absolut nerver ever ever ever får äta pencillin/antibiotika med vissa ingrediecer i, skickas jag hem med två olika mediciner.
Skypar med mamma och pappa när jag kommer hem. Gråter gråter och gråter. Ja, så jobbigt är det faktiskt!
Går sedan och lägger mig o sover två timmar för att lugna ner mig lite och låta kroppen vila.
Som ni säkert redan förstått blev min Bostonresa inställd denna helgen. Det suger så mycket att inte ord kan förklara hur besviken och ledsen jag är. Men när kroppen säger ifrån, får man faktiskt lyssna.
Det blir alltså, ännu en, väldigt lugn helg för mig.

Så nu vet ni hur min första semesterdag i staterna tillbringades.
Jag hoppas att eran helg började lite bättre?

Hur tillståndet är nu? 
Prickar prickar prickar. Och det kliar så jag blir tokig snart! 
Jag hoppas lite sömn kan få the itche att försvinna.
Puss&Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pauline

Din stackare. Jag lider med dig! <3 <3

2011-04-16 @ 10:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0