The first day in USA!

Godmorgon!
Igår vaknade vi upp vid 9 tiden och gick för att äta frukost. Den va svin god, värsta hotellfrukosten! Vi fick scrambled(?) ägg, bacon, färsk frukt så som annans, melon mm, frallor, kaffe, the, juice you name it! När vi ätit klart gick vi tillbax till rummet för att slappa lite och Julia gjorde sig iordning för hennes jätte snälla värdmamma skulle komma och hämta henne vid 2 pm tiden för att shoppa lite kläder, iom att hennes resväska är borta har hon ingenting med sig. Vid 12pm gick vi på ett snabbt möte med en av ledarna, Denice. Hon sa inget speciellt... När Julia åkt iväg gick jag och Jenny för att besöka mallet som ligger bara ett stenkasst från hotellet. Vägen dit var väldigt kronglig. Amerika är inte gjort för att gå i. All snö dom har skåttat bort från vägarna ligger på trottoarerna.. Sen får bilarna svänga höger fast att det är rött så bara för att man har grön gubber(japp, det är en gubbe som går som visas på lampan^^) betyder inte det att det är bara gå utan man måste verkligen vara uppmärksam! Men vi kom iaf ditt hela. Det vart sjukt stort!!! A6 i jkpg kan ju gå och lägga sig och sova;) Första butiken vi gick in i var såklart Forever21, haha! Alla butiker har en massa rea nu så det är sjukt billigt!!!!
Vi gick runt i mallet (det är som ett stort shoppingcenter om ni inte förstått det:)) i några timmar. Dock köpte jag bara 2 grejer vilket jag är sjukt stolt över mig själv! Klockan var ca 6 när vi kom tillbax till hotellet. Julia va fortfarande med sin värdmamma så vi satt på datorerna och jag fick för första gången skypa med mamma, pappa och Rasmus! Det var jätte kul att få se dom och berätta hur jag har det:)
När vi skypat klart knackar Julia och henne vmamma på dörren, och dom berättar att Julia ska få fira nyår tilllsammans med hennes vfamilj! Jätte kul för henne! :)
Så jag och jenny blir själva på nyår men viär glada för hennes skull!
Vi gick ner till restaurangen och åt och jag ringde till min vmamma för att byta några ord. Hon vart jätte besviken på organisationen!
På kvällen tog vi det bara lugnt. Jag fick två roommates. en från Kroatien och en från Isrel.  Gick och la oss vid 12pm..
Här kommer bilder från dagen:) Enjoy!


Julgranen i lobbyn ;)


Badrummet på rummen


Sängarna:)


Mallet


Inne i mallet


Fint!


Man ser en massa poliser med hög hatt inne i köpcentrat´, här är en som åker rulltrappa.


Mitt första starbucks kaffe ;)


söta små sovsaker :)  ca 5$


Koftan jag köpte inne på F21, kostade 22.80$

Nu ska vi gå ner och äta frukost!
Puss&Kram skumbanan!

Kommentarer
Postat av: Raisa

FETT kul att man ser H&M där i hörnet hahahahah xD

2011-01-01 @ 12:58:52
URL: http://raisa.blogg.se/
Postat av: angelica

Haha, ja men visst är det ;)

2011-01-01 @ 13:17:17
URL: http://angelicaiamerika.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0