11 September 2011

Och då har vi alltså kommit fram till dendär dagen. Dendär dagen som jag och Therese pratade om för nästan exakt 8 månader sedan nu. Vi var i downtown en ruskigt kall vinterdag med klarblå himmel och jag fick för första gången se det med mina egna ögon. Ground Zero.

Alla har vi våra minnen av vad vi gjorde just den dagen. För 10 år sedan. Min årskull gick i 4.an. Det var en helt vanlig tisdag. En tisdag som skulle gå till historien. En tisdag som våra barn troligtvis kommer att läsa om i historieböckerna. Det var en tisdag, som skulle förändra allt.

Tisdagen den 11 September 2001 var jag 10 år och bodde i Sverige. Jag hade inte en aning om vad "World trade Center" var för något.
Söndag den 11 September 2011. Tio år senare. Är jag 20 år och bor i USA. 30 minuter utanför New York City. I ett område där genomsnittet av människor - kände någon som omkom.



Såhär såg det ut när jag besökte det 11 september 2011.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0