Kramkalas, myggbett och helg.

Så var vi redan framme vid fredag. Jag ligger i min säng och känner mig snart redo för kvällen. Musik spelas i hörlurarna och jag känner bara för att skrika. Skrika ut hur himla bra jag mår! Och hur lycklig jag känner mig just nu i denna sekund. 
Igår fick jag äntligen krama om min underbaraste vän Pauline igen! Visst, vi träffades 10 minuter i början av augusti men nu är hon faktiskt här - här hos mig i mitt land, i min dröm, i min vardag! Det känns underbart!
Hon och hennes kompis Rebecca plingade på dörren igår klockan 10pm. Vi babblade på som vanligt och åååh va jag har saknat den tjejen! Vilket resulterade i att jag tittade på klockan sista gången 00.39. Steg sedan upp igen vid 5 för att köra ner dom till tågstationen då de bokat en trip till bl.a niagarafallen, D.C & Philadelphia över helgen och är tillbaka i new york på söndag kväll. 
När jag kom hem runt 6.15 hjälpte jag min värdmamma med några saker innan jag återvände till sängen där jag inom kort fick sällskap. En sömndrucken liten kille kom instolpandes. Goseplutten! Han somnade om och sov ända till 8.40 då E undrade var alla höll hus, söt tjejen! :)

vi hade planerat att åka till the zoo, men istället slutade bilen fungera (ja pappa, det var som du trodde..) så det blev en cykeltur till parken och picnic lunch på köksgolvet. Jag tror barnen tyckte det var lika kul!
Och nu ikväll satt hela värdfamiljen (-min värdmamma) nerbäddade i soffan och kollade på Thor. 
En sådan här mysig dag som man bara ställer sig den enkla frågan "Vad ska jag i Sverige och göra?"


Finaste unge!




Biblioteksmys igår!


E byggde ett torn(?) av alla leksaker hon hittade i the shed!

Förutom den informationen kan jag informera er om att myggorna älskar mig. I måndags fick jag ett myggbett i hålfoten. Verkligen jätte skönt! Och igår bett dom mig i handflatan. Snacka om desperata!

Helgen kommer gå åt till att uträtta allt det jag inte hinner på veckodagarna såsom - skriva bred till alla världens människor, klippa ihop ett CV, städa garderoben och sortera papper. Ska även försöka hinna med ett snack med mitt gym och lite pedikyr därimellan. Och kanske en liten sväng in till New York med! 

Jag önskar Er en trevlig helg och ska nu nynna vidare på "då har man fredag i blodet igen" och längta lite extra efter svensk sommar och ljumma danskvällar.

Love,
A

 

Kommentarer
Postat av: kerstin

Svar på din enkla fråga: det blir många mysiga dagar i Sverige oxå. Samtidigt är det skönt att det känns så bra nu. Tusen kramar mamma

2011-10-01 @ 08:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0