En fantastisk helg!

Nu vart helgen över och Pauline sitter strax på flyget hem till Sverige igen..

I fredags kväll åkte jag in för att möta upp Pollan och Rebecca utanför Penn station. Vi vandrade uppåt time Square medans vi skrattade och bubblade på som vanligt. En brownie obsession på TGI Friday's blev det med innan lite fotograferande och sedan var det dags att ta tåget hem igen.


Jag och barnen bestämde oss för att måla naglarna. Alla var jätte glada fram tills det att J satte på tvn för att kolla lite baseball. Han kom ut storlipandes till mig i köket och bara "I dont want nail polish anymore! Baseball players dont have that!!! Take it off me!" Så då var det bara fram med accetonen och ta bort att igen. Sen var han så glad så!


Tjejerna på time square!


Pauline hittade lite polismotorcyklar;)


Inne på F21.


På lördagen tog jag 10 tåget in till City för att möta upp tjejerna och även Therese. Vi bestämde oss för Central Park och på kvällen blev det den hyperdåliga filmen Drive. Sämsta filmen jag sätt på länge. Pauline valde med orden "Den har fått jätte bra resentioner!" Hon låg ihopkrupen som en liten boll i biostolen med fingrarna i öronen och blundade. Hahah! Den började rätt romantiskt och slutade med att alla blev mördade. Mysko film!


Utanför glaskuben(som numera är invirad i kartong) hade många samlats för att lägga blommor, äpplen och skriva små hälsningar till avlidna Steve Jobs.

"‎10 years ago - we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash! Now, we have NO Jobs, NO Hope and NO Cash."


<3


Fina Pauline i Central Park!


Street dancers








En natt på museet1 Är inspelat här på naturhistoriska :)


Jag och Pauline hittade belgiska vofflor med alldeless för mycket grädde och god chocklad!!


Jag och Therese har aldrig varit bra på att vara seriösa........


Söndagen bestod utav lång brunch på Max Brenner's. Ja, Pauline var i himmelriket! ;)
Jag, Ida, Malin och Idas kompis Matilda från DC tog 10 tåget in och mötte upp Pauline och Rebecka och sedan blev det tunnelbanan ner till 13st & Broadway.
Efter tolv blev det kramkalas och vi gick åt olika håll. Jag, Pauline och Rebecca vandrade upp till Macy's för lite presentinhandling. Fick se deras hotel rum och sedan tog vi en taxi upp till TS igen. Ställde oss i kön till broadway biljetter. Dom valde att se  Billy Eliot. Vi hade några timmar på oss innan det var dags att säga hejdå igen så vi letade upp ett mysigt ställe precis ijämte time square där vi åt tre rätters och flamsade om allt mellan himmel och jord.
Jag har verkligen haft en underbart bra helg! Det har varit så himla mysigt att få ha Pauline hos sig några dagar! Att få ha henne i sitt sällskap igen, det var såå längesen! Men nu vet jag att äkta vänskap består vart man än i världen bor.






Brunch på Max Brenner's








Hela gänget :)




Pauline hittade hypersnygg outfit inne i en kostymaffärer;)


Vi provade "lite" perfymer inne på macy's........................


Jag gav min lite för tidiga födelsedags present till Pauline. Om man inte har läst Dr.Suess böckerna fattar man inte riktigt poängen... Men jag tyckte det kunde vara ett litet roligt minne :)


Soliga brudar :)


Marknad...


Där vi hittade snygga mössor ;)


Fina resturang med tygservätter.






<3






Tack älskade vän! <3
Det gör ont i mig och veta att det kan ta ytterligare ett ½ år tills vi ses igen...


Jag har tagit mer än 100 bilder denna helg så detta var bara ett litet utbud.

Love,
A

Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh, vilken underbar och fantastisk helg! Bilderna säger mer än tusen ord, jag hade inte kunnat önska mig en bättre helg! <3

2011-10-11 @ 21:08:37
Postat av: kerstin

Vilken helg ni haft. Jag bara älskar ordleken om Jobs, Cash m.m. Kram mamma

2011-10-12 @ 07:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0