Thursday - 1/7

Okej. Jag hann helt enkelt inte blogga i torsdags men mycket hann hända!
Jag tar det från början.
Körde barnen till skolan. Skypade med mamma en timme ungefär. Sen åkte jag till bank of america och mötte upp Melanie. Vi gick in för att öppna ett credit card och ett sparkonto till mig. När vi kom in och jag tog i hand med bank kvinnan uppstår  följande konversation;
Bank kvinnan; Welcome! My name is **.
Jag: Hey, Angelica. Nice to meet you!
Bank kvinnan; How old are u?
Jag; I'm 19.
Bank kvinnan; Ooh, you look lika a babyface!! Have a seat!
Jag; (tänker) Ehm okej!?

När jag svarat på en massa frågor och hon tagit kort på mig fick jag välja ett motiv att ha på kortet. Så fick jag inloggningsuppgifter till internetbanken och ett tempurary card. Hon sa åt mig att jag tvungen att aktivera kortet idag och även logga in på internet idag. Allt blev lite stressigt när klockan började närma sig 12 då jag skulle vara på Js skola. Så jag och Melanie bestämde oss för att träffas ikväll och aktivera mitt kort då hon vet exakt hur dessa automater fungerar. Dom är lite mer avanserad än i Sverige!!!
Så jag satt mig och körde hem bilen, packade ihop matsäck, och GICK till Js skola på tio minuter. Ibland kan även jag vara snabb! ;)
Våran pick up kom och J fick äta sin lunch i bilen. Allt gick bra på TVC. He's the bravest kid I ever meet! 
Vi var hemma igen runt tre tiden då vi hämtade E och dom fick lite snack innan det var sags att åka till hennes fiol lektion. Det blev lax och ris till middag.
Vid 7 tiden kom Melanie och hämtade mig så åkte vi och aktiverade mitt kort och sen åkte vi till ett gym - JCC,  som ligger i West Orange ca 10 minuter härifrån. Fick prova på gratis en gång. Det va väldigt fint och stort! På alla crosstrainers, löpband, "the killer" och cyklar hade det egna tv monetorar med typ 20 kanaler som man kunde kolla på undertiden. Insane! Men väldigt coolt! Vi träffade Franzi, Mizi och Camille där :)
Kom hem igen runt tio. Då satt jag på datorn så att jag kunde pröva logga in på mitt account. Såklart funkade inte det. Jag menar, man kan ju inte tro något annat? Så blev lite less på att! Jag och min vmamma satt uppe och pratade lite innna jag gick och duschade och sen gick och la mig när klockan slagit midnatt.

Min rygg brakade ihop på morgonen. Misstänker att det är nått med någon muskel. Så knaprade ipren hela dagen och sa till barnen att jag tyvärr inte kunde lyfta så tugnt idag. Men det gick rätt så bra!

Skriver om min fredag i nästa inlägg!
Puss&Kram

p.s Har varit borta en sjundedel av tiden nu! =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Aj aj, tog du i för hårt? Lätt till. Träffat några jämnåriga infödingar(Amerikaner)?

2011-02-12 @ 21:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0