tis, ons&tors!

Hej hej, hemskt mycket hej!

Ojojoj, va dåligt med updates det har varit denhär veckan. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt...
Men vad kan då passa bättre än att ha ett litet inlägg och läsa såhär till helgen? Perfekt, skulle jag kalla det!
Så jag tycker helt enkelt vi tar det från början. Va tycker ni?

I tisdags landade en svensk kompis till min hostmam. Vi kallar henne I här i min lilla blogg. Hon stod på trappen till huset när jag och J kom hem efter att varit och tittat på tåg på tågstationen. Det var en fin tisdag, mycket fin! Kände redan när jag vaknade att dagen skulle bli bra. Bara en såndär lyckokänsla man får ibland. Över ingenting egenligen! Hade ett lågt fint skype samtal med min underbara Mor på förmiddagen & efter det kände jag bara att ingenting kunde förstöra mitt braiga humör.
I var med när vi hämtade upp E på skolan. Hon blev så himla himla glad! Vi gick och satte oss på en bänk medans barnen fick leka av sig med sina kompisar i lekplatsen på skolan. Då kommer en random tjej fram och hejar på mig. Erika hette hon. Var nanny här i SO. kom ursprungligen från New Jersey. Yeeeaj, min första amerikanska kontakt! :D ÖVERLYCKLIG! "I'll text you later so maybe we can hang out sometimes!" sa hon till mig innan det var dags att gå hem för lite snack.

Igår följde I med mig och J till TVC. Han är så himla duktig min pojk! Hur ska jag kunna lämna över ansvaret till nästa aupair? Jag vill inte att det ska vara någon annan som ska ta över fast att jag vet att det är tvunget...
Inga ledsna miner! Jag har ju faktiskt nästan 8 månader kvar :)
Efter att vi ätit lunch tog J en nap. Han somnade på fem minuer. Lilla grabben!
Regnet öste ner utanför fönstret vilket resulterade i att det blev ett snabbt hemtande av E och sen hem. Vi lekte och pysslade inför morsdag, som firas på söndag den 8 Maj här i USA, hela eftermiddagen.
På kvällen, eller ska jag säga natten? Klockan var 12... satt jag och min vmamma vid datorn och beställde hem framkallning av bilder.  Det flesta tycker vi har en rätt annorlunda relation. I indeed. Men utan henne hade mitt år inte blivit ett år, utan snarare två veckor. Utan henne hade jag nog aldrig kunnat vara så stark som jag faktiskt är, här på andra sidan jorden.

Och nu har vi ju faktiskt kommit fram tills idag, eller det blir ju igår för er där hemma, torsdag. Vi har haft sol och rätt så varmt hela dagen. Lilleman har fått vara hemma med mig då han börjat bli förkyld, den lilla stackaren.
Vi har varit och tittat på tågen, spelat baseball, han har tagit sig en nap medan jag och I har samtalat lite. När vi hämtat E stannade vi kvar på skolan o dom lekte med varandra och alla andra innan det var dags för fiol lektion för E. Den gick jatte bra som vanligt. Sedan hem och ge barnen lite mat innan vi åkte iväg på softball. E har börjat spela det nu. Så detta var första träningen/matchen jag var med och fick se på. Det blev en bit att gå innan vi hittade rätt.
Barnen är i säng och här sitter jag och smuttar på mitt the i kvälls mörkret.
Har hunnit ta fram lite kläder och skrivit en packlista tills imorgon. För, ja just det, det har jag glömt att berätta va? Att imorgon vid 3:47 tar jag tåget en bit uppåt i staten för att carpoola med en tjej upp till Silver Bay area, som ligger utanför Albany (NY huvudstad), där vi ska spendera hela våran helg för att ta tre av de sex credits man måste ta innan man är klar med sitt år som aupair. Jag kommer att uppdatera er om helgen när jag kommer tillbaka:)
Hoppas och tror att det kommer bli jätte kul&trevligt!



Min lilla rackarunge till kissemiss har fött en ny kull med kattungar i veckan. Mamma visade mig dom idag. Fy tusan va söta dom var!!!

Och just det, det var Jennifer Hudson vi såg i NYC i söndags.
Jag är inte riktigt så insatt i Sex and the City ( där hon bl.a varit med) därför jag inte riktigt kunde redogöra för er vem det var. Tack för alla roliga kommentarer på inlägget, haha!
Om Elvis eller Marilyn Monroe skulle gå förbi skulle jag dock veta exakt vilka det var! Ja, ni förstår skillnaden;)
Nehe gott folk nu ska jag duscha, packa, titta ett avsnitt av BB och sen kanske sova en blund innan fredagen startar!
Puss&Kram på Er alla!
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Pauline

ANGELIIIIIIICAAAAAAA! Åh, jag satt här och läste i lugn och ro, sen kom jag till det med mors dag den 8 maj. Jag bara: shiiit! Sprang ner, hämtade Morgan och åkte och försökte hitta ngt gulligt till mamma och kommer hem grattar mamma och alla brister ut i skratt. Tydligen är det bara ni som har Mors dag idag, hah!

Förresten, tack för updaten. Äntligen! :)

2011-05-08 @ 14:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0