Baseball, Tyrolen, North Carolina?

En av det svåraste grejerna med att blogga är just början. Hur ska man börja? "Hej" låter så enformigt! Så, som ni säkert märkt börjar jag rakt på sak på en gång istället.
Och nu måste jag bara skriva att det kom in en liten kille i mitt rum och gav mig en stor blöt puss på kinden och sa "Goonaatt anelika". Innan han gick ut fick han syn på mig i speglen som står vid dörren. Ställer sig och vinkar och säger "Hejhej Anelika!!" och ger mig väldens största smile innan han traskar in till sin säng och kryper ner under täcket igen.
Det är sånt som är så svart. För nu ville jag ju berätta det för Er men det passade verkligen inte in i sammanhanget! Det är väl det som kallas "berättarteknik" antar jag...

Jag har precis varit ute och gått en runda. Gick downtown, köpte en äcklig latte på Dunkin -"Ameica runs on dunkin." haha jag tycker bara det är så roligt! kikade in en snabbis i Verizon butiken, postade ett par kort och sen traskade jag hemåt igen. Det var en såndär underbar tänkar promenad. Rensar huvudet lite från alla tankar. Jag har nu, den senaste veckan bara, börjat inse att jag faktiskt inte är i Sverige. Och framförallt - att jag inte drömmer! This is my real life! Ni förstår inte hur oerhört stolt jag faktiskt är över mig själv!
När jag pratade med Mats för någon månad sedan frågade han mig vad jag saknar mest av allt i Sverige förutom personer. Mitt svar löd snabbt och enkelt; Tyrolen! Det känns som att något saknas här på onsdagarna. Jag har funderat ut vad det är! Ljudet och synen av en massa massa gamla bilar. När jag föreställde mig hur USA skulle se ut trodde jag fakstiskt att det skulle vara väldigt mycket fina gamla bilar. Jag har sätt en. På nästan fem månader har jag sätt EN bil äldre än 70. Vilka fördommar man har.

Igår var en fin dag!
Ja, hela veckan har faktsikt varit väldigt fin!  Jag ska visa er en söt film på J som spelar baseball ute på gården.
På kvällen lånade jag bilen och åkte till Livingston för att träffa Therese. Det kändes som en evighetsen! Ungefär 1½ vecka sedan vi sågs sist. Vi köpte frosen yoghurt och låg på hennes säng och pratade strunt.

Idag sken tyvärr inte solen som igår... tråkigt! Men barnen och jag var ute och lekte på skolgården i nästan två timmar efter att E slutat. Min nyfunna amerikanska vän, som jag berättat om i förra veckan, och jag satt i solen och pratade. Riktigt trevligt! Hon bjöd med mig till jerseyshor(?) på söndag. Hoppas på fint väder! Frågade även fall jag ville följa med henne ner till North Carolina och Tennessee i Juli. Vi får väl se vi får väl se! Det var iallafall väldigt mysigt och riktigt snällt av henne att erbjuda! :)


Igår övade vi på att hjula:)


E hittade ett blått ägg ute i städgården!


Denna bilden ser helt knasig ut! Ser ut som jag klistrat in mig själv i paint eller något men det är iaf E som tagit den. Och andledningen till att ni får ta del av den är för att mamma undrade hur färglatt det är här nu. Denna bilden gör det väl inte riktigt rättvist heller men ja, det är fina färger runt om i SO för tillfället!


Här kommer en lite bättre! Våran underbart fina buske vid huset och en blekfis till A!


Idag har South Orange fått en ny "President grej" han som typ styr över staden. Han är 23 år och alla tycker detta är jätte skumt! Alla har pratat om det idag så jag kände bara att det är säkert något ni med vill veta ;)



Här kommer videon på lilleman som spelade baseball igår!



Det var allt för denna gången :)
Snart är det helg igen, minsann! Veckorna går så fort så!
Puss&Kram mina kära!

Kommentarer
Postat av: kerstin

Fina bilder. Vilken härlig buske.Kram mamma

2011-05-12 @ 08:00:14
Postat av: Pauline

Det är inte bara du som är stolt över dig själv. Jag är verkligen jättestolt över dig och tror att hela din familj är det också! Och jag tror de gamla bilarna finns typ i Texas och Alabama och ja, sydstaterna. Allt är modernt i NY, eller? :) PUSS!

2011-05-12 @ 17:43:51
Postat av: Lina

Nu får du lov att bli lite personlig och svara på brev och mail. Vårda kontakterna. Tänker på dig!! Kramar i tusen!

2011-05-13 @ 15:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0