Torsdag - Lördag!

Hejsan hoppas på er alla som läser min uuunderbara blogg. Jag ber så hämst mycket om ursäkt för mina kodade inlägg denna senare veckan. Nu är iallafall allt som det ska igen. Och alla har överlevt. Fast att allt är som vanligt, känns allt som lite annorlunda. Jag har kommit en del mycket närmare och jag har fatt en insikt i hur det är att leva med en oro i magen. 24 timmar om dygnet.

I torsdags var jag ledig lite på dagen då min värdmamma tog ledigt från jobbet. Då passade jag på att åka till Therese och vi bakade bullar, chockladbollar och lunchade ihop. Några mycket trevliga timmar!

Sen kom dendär fredagen, som kommer varje vecka.  Även här i USA! ;) Då man känner att snart är det helg! Min trettonde helg på mitt egna äventyr 10 timmar ifrån alla nära och kära. 
Och just denna fredagen bestämde Therese och jag oss för att ha en sleepover med dinner ute, frosen yoghurt i sängen framför "When a man loves a women". Middagen åts på TGI Fridays för 17 dollar. 3 rätters. Jag klagar inte!
Somnade gott framåt 12.

Jag vaknade sedan upp vid åtta tiden för att konstatera att Therese sov så jag vände mig om och somnade till några minuter till innan jag gick upp, grabbade tag i min bok - boktjuven, för att försvinna in i läsningens mystiska värld en stund. Framåt tio vaknade även Therese och vi gick upp för att äta frukost och sedan börja med den tunga uppgiften. Att börja PLUGGA(!!!!!) till vårat New Jersey driver license som vi måste ta nästa lördag. Jag hade egentligen planerat att ta det idag men iom att veckan sätt ut som den gjort har jag inte hunnit med att ens öppna boken.  Egentligen måste man ha ett NJ körkort när man passerat 60 dagar, vilker jag har, men det kom inte jag på förens för en vecka sen, UPS!
Intensiv träning idag, som ni märker haha!, och hela nästa veckan.
Jag har aldrig tidigare behövt sitta och läsa i en bok eller göra test på datorn på min fritid för att ta mina körkort. Så JA, det känns vääldigt konstigt och främmande. Och såklart skit trisst! Men lagen är sådan, och lagen måste man följa annars kan man få 200 dollar i böter. Och vem vill inte komma hem till sverige med ett New Jersey driver license i bagaget efter ett år i staterna? :)

Nog babblat på om det! Ikväll ska T jobba och jag tror jag drar in till City eller kanske tar en fika med en ny aupair som kommit till vårat cluster, vi får se helt enkelt! :)
Hoppas ni har en bra helg!



Bakvärken!


Glad grabb! :)



Take care
Puss&Kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var den nya aupairen trevlig?

2011-03-27 @ 22:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0