Onsdag + torsdag - Böter och fåglar som hoar!

Hej!
Ursäkta att jag inte skrev om min onsdag men jag kom hem vid niotiden och skulle då duscha och sen hoppa i sängen så jag hade ingen tid/lust till att blogga.
Jag kan ju iaf dela med mig av en väldigt komisk grej som hände mig igår. En del vet andra inte.
Jag och J var och kollade på tågen på stationen och jag hade parkerat bilen i en parkeringsficka man får stå högst 30 min i. Fine, tänkte jag! Hinner vi lätt på. Två minuter efter att min tid tagit slut kommer vi till bilen. Vad tror ni mina ögon möter på vindrutan!? EN $40 P-BOT!!
Några sekunder där kände jag bara för att lägga mig på en starkt trafikerad väg. Eller nej, okej lite överdrivet men ni förstår! Aupairer i usa tjänar $200 per vecka. Detta betyder alltså att jag nästan lagt 1 fjäderdel av denna veckas lön på en p bot. vill bara säga ett stort TACK till south orange poliser! ....

Jaja, gjort är gjort och jag ska gå och betala den nästa vecka. Kunde infinna mig i rätten kl 3.30pm samma eftermiddag fall jag ville överklaga, haha Amerikanare säger jag bara!

Efter vi ätit middag här hemma satte vi på barnen pye och borstade deras tänder, satt de i bilen och åkte iväg till whole foods och handlade. Lite trevlig torsdags göra, haha.

Och min torsdag har varit som vanligt kan man väl säga :)
Precis kollat på vampire diaries och nu ska jag ta det lite lugnt innan det blir sängen!
I helgen drar jag en sväng till min kära "sovkompis" Jenny Olsson. Vi har inte setts sen orientationen i Stamford. 
 
Här kommer lite bildet från gårdagen!


Vi lekte med tågen, jag och lilleman!




När E kom hem lekte vi med playdoh!


E håller i kameran..


Jag vet ju att det iallafall är en fågelskådare som läser min blogg..
Dagens dilemma; Denna lilla krabat satt utanför mitt fönster idag, när jag pratade med mamma, och hoade. Eller nej, den sjöng! Jätte fint faktiskt! Det var på det viset jag upptäckte den. Så är det någon som vet var den heter? :)

Det var allt för mig! Troligt vis kommer jag inte hinna uppdatera bloggen imorgon eller på hela helgen för den delen. Så vad sägs som att vi hörs på måndag/tisdag? Det tycker jag låter bra! :)
Så, trevlig helg allesammans!
Take care!
Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Mats

Hej Angelica, mina fågelintresserade vänner kan inte namnge fågeln. Förrymd papegoja var tyvärr enda förslaget:)

2011-03-12 @ 14:33:51
Postat av: Raisa

Cardinal heter fågeln på engelska vet jag iaf :P WOOOHOHOOO fan vad jag är bäst :P

2011-03-14 @ 11:44:14
URL: http://raisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0