Blixtrar & dunder..... magiska under...

Då var det freeeedaG!:D
4 dagar kvar tills familjen sitter på planet hiiiit, till miiig! iiih!

Idag hade lilleman camp mellan 9.30-2.30 vilket innerbar att jag var ledig den tiden. Fy sjutton va skönt! Är lite avis på de aupairer som får vara lediga så länge på dagen - man hinner med så himla mycket! Men åh andra sidan jobbar jag inte helger, så jag är glad ändå!
Men under mina lediga timmar idag hann jag med att skypa en timme med mamma & pappa och även 20-30 minuter med min Martin:)
Vet ni vad jag mer gjorde?
Nej, men det är väl klart att ni inte kan veta det!
Jag var till en nagel salong och fixade mina naglar! Första gången i hela livet för mig! När jag säger "fixa" menar jag förlänga med tipp, frensk manikyr och hela grejen. Och vet ni vad hela kalaset gick på? Ynka 40 dollar!!!

Just nu är allt lite ovant! Får skriva om alla ord 1 miljad gånger för att jag trycker på fel tangenter, råkar ändra intällningar osv.. Men jag vänjer mig nog lagom tills dom ramlar av ;)
Jag är iallafall galet nöjd och jag känner mig så hiimla fin när jag går runt här i mina långa naglar!
Såhär långa naglar har jag aldrig haft i hela mitt liv. Jag böjade bita i 6 års åldern och har sedan aldrig kunnat sluta.
Min värdmammas kommentar löd ungefär såhär
"Wooow, Im so exated! Nu kommer du inte kunna bita längre! Det är ju jätte bra och va snygga dom blev!" :)))
I eftermiddag har vi varit och handlat.
Och nu ikväll har Sara (förra aupairen) varit ute och lagat supergod mat till oss! Vi har suttit och pratat. Hon är så himla trevlig! Och rolig så jag skrattar tills jag gråter.
Känns väldigt fint att få träffat henne!

Ikväll blir en lugn kväll! Har faktiskt inga planer för morgondagen heller så jag tippar på att hela helgen blir lugn, men det skadar inte för nästa vecka kommer bli väldigt intensiv när mamma, pappa och ramus är här:) åÅåh jag kan inte fatta att dom strax är här :))9

Förresten, vilket oväder det varit här idag!!
Det började redan inatt klockan 3.34 då jag vaknade upp av att heeela himlen lös upp utanför mina sovandes ögon som sedan avlöstes av världens knall. Trodde jag skulle kissa på mig så rädd jag blev!
Min värdmamma lugnade ner mig så att jag kunde sova vidare lite sådära halvdant som ni vet det blir när det oskar. det höll på ända fram till 6 tiden och regnet öste neer!
Sen blev det lite sol och ja det va faktikt riktigt fint fram tills 1 tiden då bröt helvetet ut igen och nu har det åskar sisådär 6-7 timmar på eftermiddagen. Helt otroligt! Jorden och plantorna har iaf fått vatten som dom klarar sig ;)
Nehe nu ska jag titta på en film innan jag går och lägger  mig! Imorgon bokar jag troligtvis flygbiljett plus boende till vecka 27. Mer detaljer avslöjar jag när vi börjar närma oss:)



Syns väl  inte sådära jätte bra men jaja, naglarna är iaf långa och jag är nöjd :)

Puss & kram
Trevlig helg på Er :)

Love,
A


Kommentarer
Postat av: kerstin

Oj vad fina de blev. Jag får nog prova oxå. 3 dagar kvar. Nu går det i ett rasande tempo. Gräsklippning är det som står på programmet idag. Kramar mamma

2011-06-18 @ 09:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0