Mall of America!

Hej på Er!

Väckarklockan väckte mig vid 8 idag. Jag låg precis lika dant som när jag somnade. Jag var verkligen trött! Slötittade lite på tv och loggade in på datorn ihopp om att få prata med mamma. Men icke. Så istället tog jag mig i kragen och gick ner och åt frukost. Buffen kostar 15 dollar.... Helt okej!

Sedan beslöt jag mig för att ta the light rail till "Mall of America" Som är en av USA största shopping center. 400 affärer och med ett stort nöjesfält located in the mall.
Det tog cirka 35 minuter dit och kostade 1.75 så det var billigt och bra! Kul att få se lite mer av minneapolis. Det känns som att detta är the city of biking. Cykelvägarna är många, cyklisterna lika så. Det finns "cykelställ" överallt där man betalar i en automat som sedan ger en en kod att slå in på cyklen i cykelstället, grab a bike och sen är det bara cykla på så mycket du orkar. Det känns kul att se att det faktiskt är någonstans i USA som dom tänker på miljön inte bara lilla Sverige :)

Första intrycket av shoppingcentret för mig var typ " Detta var väl ingen speciellt...". Tills det att jag hade gått runt i ca 4 timmar och kände att "nehe nu börjar det spinna mot sitt slut "hittade jag hem! Det hade nyöppnat en "Bettie Page" affär för 8 veckor sedan. Det är den första affären utanför cali/Nevada. Efter en timme i den butiken och ex antal prövade plagg kom jag ut med en snygg påse rikare och 1000 dollar fattigare men vad gör det när man har semester? ;)

Var tillbaka på hotellrummet runt 6pm tiden. Var bjuden på ett födelsedags party ikväll vid sju men jag orkade inte gå på det. Man bli så himla trött av att gå en hel dag. Och sen gör det mycket att här i Minnesota är det ytteligare en timme bakåt vilket gör att det skiljet 7 timmar mot sverige istället för 6.. Så jag har istället ätit middag här nere i hotell resturangen och bara tagit det lugnt. Ligger nu uppe på rummet och ska snart släcka lampan :)

Imorgon väntar lite mer utforskning av minneapolis och förhoppningsvis en tur på mississippi floden! Innan det är dags för ny destination på torsdag.

Cykelställ på the light rail.


De hade roligheter för barnen. Bland annat miniponisar och getter? How weird?


Parisehjul


Lite mer karuseller


Lite SvampBob!


Inne i en liten sovenir butik hittade jag "Swidish fish" som denna gången faktiskt var svenska fiskar som vi äter i sverige, mums! :)


Den bara låg där, helt oemotståndlig!


Provade en dress jag länge suktat efter på nätet och varit så nära på att klicka hem. Tur att jag inte gjort det! Jag älskar den men skjolen som jag håller i handen var lite för lång för min smak så den blev det inte...


Denna blev det istället! Jag är kär. Denna kära klänning ska jag bära medans jag kör runt i min lilla ford anglia sommaren 2012, kommer bli såhimla fint :)


Dom hade även lekt med lite lego inne i varuhuset.


Jag åt frozen yoghurt.


Hittade en fin minnesota tröja.


Även denna tröja från reastället fick följa med hem från F21 såklart ;)


Hittade äntligen ett par lättare skor än min gympadojjer.




Det ligger dock en liten underbar sak till i påsen från Bettie Page. Den visar jag när jag landat i NJ igen :)


Love,
A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0