Unisphere in Flushing Meadows Park, Queens, New York

Söndagen närmade sig med stormsteg! Jag var väldigt väldigt trött så jag snozade en hel del innan jag tillsut masade mig upp ur sängen. Hade ju som sagt planerat att dra till poolen med Mikaela, men när jag tittade ut genom fönstret så var det allt annat än sol... temperaturen visade runt 30 men det var mulet oxå duggade det lite lätt... Ringde istället till Therese och frågade henne vad som hände idag. Vi bestämde oss, på 3 minuter, att New york hade varit nice. Tog 12.04 tåget in.
Bestämde mig, för en gång skull, att sitta på övervåningen i tåget(det var en dubble decker). Då en familj precis var påväg att sätta sig ner och jag ville gå förbi säger mamma till sitt barn; "Du får flytta på dig A!" "Sorry" säger hon i nästa andetag och tittar på mig. Innan jag hinner tänka nästan ropar jag ut, ÄR NI SVENSKAR!!!?
"Ehhheee, hm ja det är vi, säger mamman till mig. Så jag sätter mig såklart i sätet framför dom och vi pratar på heela vägen in till Manhattan. Jag får reda på en hel del av deras liv, planer osv. Jätte mysig familj! Vi byter kontaktuppgifter och jag lovar att jag kommer hälsa på dom! De gjorde verkligen hela min dag!!

Väl inne i NYC går jag och möter upp Therese. Vi bestämmer oss för att åka ut till Queens och kolla på
 Unisphere som ligger i Flushing Meadows Park. Vi blötte ner oss i fontänen lite, det var skönt! För när solen äntligen tittade fram en slag så blev det riktigt hett igen!

När vi strosat runt därute ett tag och tagit en massa bilder osv så tog vi tunnelbanan in till Manhattan igen för att möta upp Josefine och Kalle. Vi åt pizza och bara gick runt och flamsade tills jag tog tåget hem igen vid 7pm. En riktigt bra dag!


Familjen jag träffade på!


Världen väntar på mig.


Pizzagalna ungdomar!


Vi gick in på American girls place. Therese och Kalle tyckte nog att vi hamnar liiiite fel;)

Så var helgen över. Redan måndag!
Love,
A

Kommentarer
Postat av: kerstin

Vilka sköna bilder! Vad kul med den svenska familjen.Kram mamma

2011-07-26 @ 10:17:49
Postat av: Anonym

Bilden på dig framför jordgloben är helt underbar, jag förstår bara inte, är det som en enorm staty i en swimingpool? Det ser faktiskt ut som om människorna går på vattnet, trodde att Jesus hade ensamrätt på den finessen:)

2011-07-26 @ 23:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0