Parad i Lindstrom, MN!

Ännu en underbar dag i Lindstrom har perserat. Jag har hunnit med att gå på bil show (jätte fin!), marknad, äta hamburgare och titta på clogg dancing. Fy vad jag saknar tap dansen när jag ser på det! Vid ett tiden kom de jag umgicks med igår och hämtade upp mig så åkte vi till scandia. Där dom har ett museum. Vi gick på en guidad tur som var väldigt väldigt intressant! Sedan åkte vi och åt glass innan vi åkte tillbaka till Lindstrom igen. Lisa, kvinnan jag pratade med första dagen som är syster till kvinnan som tagit mig runt på ställen, tipsade om ett billigt taxi bolag som kör härifrån till flygplatsen för 55 dollar. Så de hjälpte mig att boka en taxi tills imorgon. Så himla friendly! Jag älskar folket här uppe! Jag vill INTE åka tillbaka ner till tråkiga NJ/NY!!!!  Det känns verkligen som att jag hittat hem här i Minnesota. Jag är ingen typical New Jersey/New York girl...
Vid sex tiden började paraden och de var så snälla som hade tagit med sig en extra stol till mig så jag satt med dom halva paraden. Flickorna gick faktskt i den. Dom dansar folkdans och visade upp sig så att fler kan bli intresserade. Jag tycker det är jätte häftigt att dom dansar det här då det knappt finns i sverige längre... Det kändes lite vemodigt att säga hejdå till dom ikväll då man aldrig vet hur långt tid det tar igen tills vi ses. Förhoppningsvis nästa år. Annars blir det om 3 år då det kommer och hälsar på i Sverige :)
Jag är väldigt tacksam för att jag fick lärakänna dom och se så mycket av svenskbygden i Minnesota! Detta har varit högst upp på listan på vad jag MÅSTE ha sätt innan jag är tillbaka på svensk mark igen. Andra saken på listan var Car show vilket jag även under denna vecka ha fått uppleva. Man skulle nästan kunna säga att jag är klar i usa nu. Vilket jag också känner mig, tyvärr. Jag hoppas att jag kommer ändra min syn väldigt väldigt snart för jag orkar inte vara nere och kluven 3000 gånger om dagen.
Detta inlägg avslutar jag med; Lindtrom, vi ses snart igen!

Alla underbara bilder kommer ni få ta del av på måndag/tisdag.
Take care
Love,
A

Kommentarer
Postat av: Pauline

Vad kul att du gillade Minnesota så mycket! Men känn inte att du är färdig. Kan du inte sätta upp lite små nya "måsten"? Som du hittar är intressanta. Vi saknar dig något otroligt här hemma men jag vill verkligen att du ska känna att du fick ut allt av din resa. Men vad vet jag, jag har aldrig gjort ett sånt här megaäventyr! Men snart kommer jag och hälsar på! Då blir det annat! :) PUSS min ängel. Jag älskar och saknar dig alldeles för mycket. :(

2011-07-12 @ 09:53:43
Postat av: Mats

Car-show låter intressant, några fina bilder?

2011-07-13 @ 00:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0