Livet i USA.

Hejsan på er!
Fy vad jag känner mig tråkig som bloggare! Bloggen har legat lite på hyllan nu det senaste veckorna och det kan väl bara beskrivas med att jag också "legat på hyllan" lite... Jag har varit väldigt upp och ner den sista månaden. Många tankat och funderingar har flugit genom huvudet dag som natt. Aupairlivet är ju som sagt inte alltid en dans på rosor... Och jag har verkligen kommit till insikt att detta livet har nu även här blivit en vardag. Man vill alltid finnas till hands, men ändå vet man inte om det räcker?

När jag bodde hemma i Sverige tyckte jag att det var skönt med fredagar för det innebar helg och på helgen är man ledig, ledig, vilket i detta fall innebär att man kunde tycka att det var okej att stanna inne i soffan hela dagen med pyjamas på och sitta och titta på film och äta godis.
Här när det kommer till fredag är jag såklart glad över att jag är ledig. Men med helg innebär det - ingen bil vilket i sin tur innebär att det jag kan göra är att ta mig in till NYC. Visst jag älskar new york men jag känner att ibland hade det varit kul att kunna åka och shoppa i ett stort varuhus, äta på cheesecake när jag vill osv... Istället för att känna mig ledig känner jag mig innerst inne stressad för att jag känner mig lite instängd.. Och så fort man inte gör något en dag och sedan, på kvällen, läser aupair bloggar om tjejer som gjort det ena med det andra får man panik för man har bara " tagit det lugnt" en dag.

Livet i USA är inte alltid så lätt.

Love,
A

Kommentarer
Postat av: Mats

Att ibland "bara" göra ingenting, eller ta det lugnt och se om något kanske händer, titta på film i soffan osv osv är ju så skönt, jag känner som du. Jag känner också igen hur det var när jag var iväg, istället för ledig känner man sig stressad. Men du, försök strunta i andras aktiviteter, och njut av din tid, bara du är nöjd:). Jag tycker ändå att din blogg är fylld av saker du gjort, och framförallt iaktagelser, du har tid att reflektera, du är bra.

2011-07-04 @ 20:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0