Violin lesson,

Torsdag hela dagen! 
Det har faksitk inte hänt något speciellt idag.. Jag har jobbat på som vanligt. Lämnat och hämtat ungarna. J blev överförtjust när han fick reda på att vi skulle äta pannkakor till lunch. Pannkakor två dagar i rad är ju bara för bra för att vara sant, enligt han ;)
Efter vi hämtat E var vi ute och lekte i snön någon timme. Gick in och åt lite mellis iform utav yoghurt, jumi! Medans barnen kollade en snutt på tv passade jag på att laga köttfärssås och sedan packa in dom i bilen för att köra E till hennes alldra första fiol lektion. Jag och J satt och tittade på under tiden. E var väldigt engagerad och det kändes som att hon tyckte det var himla roligt! 
När det gäller fiol lektionerna är det så att just barnens skola har valt att sattsa mycket pengar på att varje barn ska ha rätt att lära sig ett instrument. Så om föräldrarna inte ha råd kan man få bidrag till detta. Jag tycker att det är väldigt bra gjort av skolan! På så sätt har alla samma möjlighet:)
När vi kom hem så visade E allt hon lärt sig för mamma A. Hon var så upprymd och det första hon sa när vi plockat undan fiolen var "Do I have violin lessons tomorrow? :D" Det är väl ett bra betyg? :)
Nehe ni nu ska jag vara lite sociall med min vmamma :)
Här kommer en bild;


Puss&Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0