Pannkakor,

Tordag idag vilket innebär EN dag kvar till helg! :D Min tredje helg här i staterna.. Jag har faktiskt inget planerat. Iom att jag varit sjuk denna veckan ska jag försöka ta det lite lugnt så att jag inte drar ut på förkylningen för det orkar jag inte med!
Idag på morgonen hade jag och min 6åring en lite diskussion om huru vidare hon skulle gå till skolan eller inte. Efter ca 2 timmar med mina finfin knep fick jag iväg henne. Jag kan berätta för Er att jag är väldigt stolt över mig själv som inte freakade ur totalt och satte mig på första bästa plan hem. Tänk vilken underbar mamma jag kommer kunna bli efter detta året!? Jag kommer veta exakt hur man ska hantera alla situatiner när det gäller 6 och 3 åringar.

När jag lämnat av henne så skypade jag med mina underbara föräldrar och även med min pojkvän, och bästa bästa kompis Pauline :D

Bild sen vi var ute och firade Pauline som fyllde 18:)

Efter att jag hämtat lilleman och han ätit sin priscioto(stavning på det?) macka, han ääälskar det!!, lekte vi lite in the basement. Så säger jag att vi ska steka pannkakor efter att vi hämtat E. Då utspelar sig detta:

J: I wont cheete on my pannkaka.
A: Nej, man kan inte ha skit på pannkakan, det är inte gott!
J: No, I wont cheete!!
A: Jaha, vill du ha ost på?
J: NONONO!!! Follow me, so I can show you what I wont.
Han visade mig sylt.
Ibland har vi lite komunikations svårigheter, han och jag..

Det gick iallafall bra att steka pannkakor, och göra dom med lite(läs mycket) hjälp av mina gulliga värdbarn. Ena barnet gråter över att ha spillt mjölk på sitt syskon medans andra barnet gråter över att ha fått mjölk på sig. Vilket härligt liv man lever med barn i närheten :) Det händer så mycket grejer hela tiden!

Lillparvill fick tillslut sina pannkakor, med SYLT på. Slutet gott, allting gott (Särskillt mina pannkakor;)
Nu ska jag go to sleep.
Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Kerstin och jag fikade igår. Vilken bra mamma du har.

Du är fin med barn, Gustav skriver brev och ritar till dig.

2011-01-21 @ 09:08:39
Postat av: KerstinJag

Jag säger bara det, vad roligt jag har när jag läser din blogg!Kram mamma

2011-01-21 @ 10:30:30
Postat av: Pauline

Det var så underbart härligt att prata med dig! Jag saknar dig! PUSS bästa du <3

2011-01-21 @ 14:03:13
Postat av: Anna

Hahahah :) vad roligt ni verkar ha det! dom där pannkakorna verkar dessutom vara väldigt populära? :D

2011-01-21 @ 17:53:51
Postat av: Lisa och Marita<3

Hej Angelica!!

Jag och mamma sitter här och läser lite:) du värkar ha kul!! Som vanligt:P Hoppas du blir bättre med förkylningen och så tänkte jag:P Vi kollar på lets dance. Det är en kille som heter Figge där och han är super cool:) Han går säkert till final tror jag. Imorgon ska vi till stan och jag ska köpa ny klocka:) Sa det bara för att jag vet att du ville veta<3 Vi måste hälsa på!!! Hörs!



Massor MASSOR Med kramar till dig och alla andra<3

2011-01-21 @ 22:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0